x10 mini tar inte emot laddning!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av nasse, 13 mar 2011.

1. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Har ett liknande problem med min mini. Prova att vicka på kontakten till usb-kabeln om den slutar ladda då så är det säkerligen glapp. Men det kan också vara glapp i usb-kabeln eller både och, för jag provade usb-kabeln till min HTC-lur och då uppstod inte glappet, då den kabeln har en bättre konstruktion och sitter tajtare. Ska skicka iväg kabel och lur till Anovo men det känns inte bra att bli av med mobilen på obestämd tid för ett sånt skitfel. :(

2. nasse

nasse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fy fan Anovo skulle jag aldrig skicke ens en stumpa till haha dom gillar jag inte...

3. lummis

lummis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma fel.

Tror dock mer på att det är kabeln som man får med som är skräp.´

Taget från Sony-Ericssons hemsida.

"Det verkar som om batteriet inte laddas.

Om batteriet inte verkar laddas kan det bero på att laddaren inte är korrekt ansluten.

Kontrollera om batteriet är fulladdat. Starta telefonen och kontrollera batterisymbolen. Om telefonen är på går du till Startskärmen och pekar på Inställningar > Om telefonen > Status för att kontrollera batteristatus.
    Se till att du först ansluter laddaren till telefonen och sedan till ett vägguttag.
    Se till att laddaren sitter i telefonen utan att hindras av till exempel snoddar eller fodral.
    Kontrollera att kontakterna på laddaren och telefonen är rena. Blås bort damm och smuts från kontaktytorna och sätt i laddaren igen.
    Obs! Det kan ta upp till 30 minuter innan telefonen reagerar på laddaren.

Tips! Ladda batteriet regelbundet, även om telefonen inte används."

4. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Inte nödvändigtvis, det beror helt och hållet på vad det är för fel och hur mycket verkstaden bedömer att det kostar att reparera i förhållande till vad telefonen kostar. Jag fick en Satio utbytt vid första feltillfället. Men det var som sagt verkstaden som tog det beslutet, inte affären, och jag var utan telefon en vecka. Sen har jag för mig att det räcker med att samma fel uppstår tre gånger för att affären ska byta luren.

5. amullo

amullo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har samma problem med min x10 mini pro. Mobilen vill inte gärna ta laddning från orginalkabeln. Med orginalladdaren behöver jag ibland starta om telefonen eller "mickla runt" med kontakten i telefon för att den ska ta laddning. Djävligt enerverande och då är telefon mindre än 6 månader gammal!

Jag köpte en vanlig USB - Micro USB på teknikmagasinet och den funkar klockrent som laddkabel i alla lägen när den sitter i datorn på jobbet iallfall..

Känns ju DJÄVLIGT skumt att man ska behöva vänta upp till 30min. innan telefonen reagerar på laddaren! Då blir f*n ingen SE igen, utan en HTC.

Luren har iallafall android 2.1-Update1
    rev: 2.1.1.a.0.6