X10 nybörjarfrågor

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Redhat, 8 okt 2011.

  1. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har precis beställt en X10i och undrar vilken rom som ni tycker är bäst och varför? Vilken är den senaste officiella romen?
    Har varit ganska nöjd med de läckta originalromarna till Galaxy S och Defy och har nöjt mig med att byta deras standardlauncher mot Launcher Pro (I ZTE Light'en och Blade'n kör jag dock Cynagon Mod) Hur är stabiliteten i de hemmahackade romarna jämfört med original?

    Dualtouch släpptes ju som uppdatering till X10, så jag antar att jag måste uppgradera den för att få dualtouch. Är det lika lätt att hacka X10 oavsett vilken firmware/originalrom man har installerat?

    Jag hade säkert kunna söka och läsa mig till svaren på frågorna men det finns ju en myriad med romar och det hade därför tagit lång tid.
     
  2. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Det är juh en smaksak, jag kör på CM7 som jag gillar bäst pga snabbheten, att man kan ställa in så mycket efter eget behov och utseendet är lätt att ändra tack vare Theme Chooser.

    Sen har du massa andra ROM:ar som wolfbreaks... Bästa du kan göra är att testa flera olika för att sedan gå tillbaka till den du gillade bäst.

    From my CyanogenMod, official by FreeXperiaProject-Team
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 683
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    2.3.3 är senaste jag känner till. Innehåller dualtouch. Bara att köra det officiella uppdateringsverktyget om man inte redan har den.
     
  4. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nagarebozhi: CM7 gillar jag, är dock inte speciellt intresserad utav tema-delen då jag ändå nöjer mig med Launcher Pro oavsett rom. Vad är det du tycker är bra, är den snabbare, bättre batteritid, nya funktioner osv? Några försämringar, som tex sämre kamera-app, buggar osv? Får man multitouch eller måste man uppgradera till den officiell 2.3.3 först och sen installera romen?
    Det som jag gillar med CM7 är att de brukar ha pålitligast support bland romarna nått som jag uppskattar, så slipper man oroa sig för att utvecklarna lägger ner arbetet för tidigt.

    Buzz, ok tack.