X10 överkörd av buss, överlever, mer eller mindre

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Groppe, 15 sept 2010.

1. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
  2. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

ser mer eller mindre bra ut :P

3. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

rätt jäkla grymt att den ''funkar'' fortfarande!

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    MÅste ju säga att en viss feber.se och IDG.se recension hamnar relativt rejält på låg nivå nu. De skrev verkligen om hur dålig byggkvalitén på mobilerna var, vilket inte verka stämma. Alltså mobilen borde ju för fankens vara platt, speciellt om bussen stannar över mobilen. Så byggkvalitén är det som sagt ingen fel på. Visst den ena fick en liten spricka i sin skärm å den funkade inte. Det handlar nog mest om på vilket sett skärmen pajja. Slag eller tryck.

5. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nja det var väl egentligen inte SÅ konstigt att den "överlevde", dagens mobiler är ganska platta och sen beror ju trycket på hur hårt pumpat bussens däck är också.
    Jag skulle vilja se ett jämförande test med hur andra mobiler klarar sig efter att bli överkörda. iPhone t ex?

6. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Däcktrycket kan inte spela så stor roll, Bussen har sin vikt, däcktrycket kan spela roll om det är väldigt högt eller väldigt lågt, Är det väldigt högt så blir anliggningsytan mot mobilen mindre vilket torde orsaka större skada iom bussens vikt på mindre yta. Är trycket väldigt lågt så skulle däckets anliggningsyta kunna gå utanför själva mobilen och marken skulle avlasta bussens vikt mot mobilen. Godkänt däcktryck ligger rimligtvis långt inom marginalen för dessa två extremfall, så även om däcktrycket inte följd specifikationerna exakt så spelar det sannolikt ingen roll.

Håller dock med att att det är smått imponerande att mobilen överlevde. Men undrar om inte sånt här har testats ett antal gånger med fruktbolagets telefoniprodukter, kanske till och med att nån välfriserad person räknat på det.

7. invandrare

invandrare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag har badat i havet med min x10i hade den i fickan och när jag komm hem efter 1 timme torkade jag den med hårtorkare och jag fick bara lite dåligt ljud så gjorde jag en total återställning då funkade allt som de skulle. jag tycker x10i är stark på alla sätt och bra telefon/handdator .

8. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    min tappade jag i ett sten golv. typ klinker från 1.30m höjd. inte en skråma!

9. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

jag tappa telefonen ur soffan.. i ren reflex försökte jag dämpa fallet med min fot, men istället skickades den iväg genom hela vardagsrummet in i väggen 4 meter bort.. inte en enda skråma.. skärmen e fortfarande helt ren från repor (har tom tagit bort glaslamineringen) enda jag har e två små jack i plasten på ovansidan å undersidan efter vända med en nyckel i samma ficka...

10. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag tappade min i asfalten(tror jag) en blöt kväll så att den landade precis på ett hörn. En liten liten bit plast nöttes bort och "metallkanten" bucklades till lite så att batteriluckan inte hamnar dikt an, men funktionsmässigt blir den bara bättre och bättre...

11. youknow

youknow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Tappade min kanske 1.5m i asfalt skärmen sprack och telefonen började frysa vid minsta stöt. Lämnade in den, fick tillbaka den och skärmen var fixade men fryser fortfarande bara man har den i fickan. Lämna in den igen. Antar att jag hade sjuk oflyt.

12. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag badade med min X10 ca 5-10 minuter i Mälaren i somras. Efter att få ligga på tork i två veckor fungerade den som vanligt. Provstarten efter en vecka gav mig förhoppningar att den skulle klara sig, men då var det lite fukt under skärmglaset kvar. En annan fördel var att Invisble Shield-skärmskyddet jämnade ut sig lite mer än innan.

Fast att bada med X10 är inget jag rekommenderar precis...