X10 -Stora tråden om 2.1 -> LÄS Diskussion & Info !

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Fishk, 9 aug 2010.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Måste hålla med dig Freddeman. Tror personligen att SE kommer att lägga in 2.2 och möjligen skulle hårdvaran klara även 3.0. De har sagt uppdateringa under hela mobilens livslängd och det borde ju menas vad tekniken klara av. Annars är det en dealbreaker. Är det så att hårdvaran inte klara 3.0 så kan man inte begära mer, men 2.2 finns inga tekniska hinder för att kunna inte kunna implementeras i X10. Inte ens mini och x8 har något problem i sig för 2.2 vad jag förstått. SE har också sagt att de hårdsatsar helhjärtat i Android å då bör de göra detta. Annars har de missuppfattat idéen.

2. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Tråkigt att så många är missnöjda, telefonens operativ är faktiskt överlägsen mot typ alla Blackberry, Symbian och windows mobile-telefoner.
    Om synkning av mailen, kontakter och kalender (Microsoft Exchange) bestämmer ditt val av telefon så är Windows mobile vassare, då ska man inte titta alls på någon Android-lur egentligen.

Finns fortfarande ingen Android-lur med bättre kamera.
    Mp3-spelaren i telefonen är väl nära nog den enda som matchar iPhone i ljud-kvalitet.
    Man fick med MW600 vid köpet av luren, vilket var en positiv överraskning, särskilt med tanke på hur bra MW600 är.
    SE har faktiskt plockat lite godis från 2.x för att 1.6 ska ge en bättre upplevelse.
    Min X10 är stabil och har till synes väldigt lite buggar.

Å andra sidan är det viktigt att SE hakar på och släpper uppdateringar såsom konkurrenterna gör. Klart att kunderna vänder näsan åt annat håll om inte SE hänger med i uppdateringarna som de andra tillverkarna gör.
    För trots allt så ger froyo bättre prestanda och stöd för flash.
    Så om SE ska nå sitt mål att bli störst på Android så måste de göra det.

För i slutändan så är det riktigt bra hårdvara i paketet när man köper X10i, det är mjukvaran som inte hänger med. Vare sig Desire eller Nexus One har bättre hårdvara. De har bättre på ett par punkter medan X10 har bättre på ett par andra punkter.

3. tanion

tanion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Personligen tycker jag att telefonen i sig fungerar hur bra som helst men ett av problemen som jag ser är att appar kommer att kräva högre och högre versionsnummer på OSet vilket för att de med gamla OS kommer att bli kvar med färre och färre appar...

4. Bullerskaft

Bullerskaft Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 1 okt 2010
  5. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Det känns ju positivt att dom i alla fall leker med tanken. Förstår bara inte vad det skulle finnas för hinder.

6. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

hindret kan vara ny modell så att dem skiter i utvecklingen av sin rätt nya och underpresterande toppmodell som är X10.

7. Trekis

Trekis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja precis och att få dom som har x10 att köpa nästa värsting modell från SE *host*

8. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Men då är det ju mer ovillighet än omöjlighet.

9. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Då kanske man ska lägga till att dem förflyttar resurser från utveckling för X10:an till nya modeller = omöjligt att leverera utan personal som jobbar på det.

Det är bara vad jag kan tänka mig.

10. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Nu kanske jag har missat något men varför skulle inte SE kunna anpassa 2.2 till X10 och kommande modeller samtidigt, så jävla svårt kan det inte vara att göra justeringar beroende på tex upplösning. Man utvecklar ju tex 2.1 till minin och stora samtidigt.

Kan någon förklara varför en kommande telefonmodell skulle sätta stopp för 2.2 till hela familjen?

11. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

X10 är ju i princip STENDÖD vid det här laget. SE har grovt underskattat problemen att implementera 2.1 och har enl. info kastat in handduken. Det kommer eventuellt en sorts 2.1 uppdatering men det blir mest SE's egen kosmetika. Efter detta så kommer all support att upphöra. Tråkigt.

Vad vi lämnas med är en tegelsten som kostat 5500 kr.

Ganska dyr tegelsten om du frågar mig.

Redan nu är antalet apps starkt begränsat p.g.a. 1.6 och snart är det ingen mening att ens ha market-appen på X10.

Nej, vi blev lurade och r**k**** av SE helt enkelt, konstigare än så är det inte.

SE gräver sin egen grav. Nokia likaså som snart går omkull.

12. Gleenquagmire

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

SE's affärmodell går ut på att sälja NYA modeller hela tiden, toppmodellerna har bara en livslängd på kanske ett år.

SE (och nokia) tror inte på att uppgradera en mjukvara, det reducerar dom till mjukvaruleverantörer i längden. Så kommer marknaden se ut med dinosaurerna stretar emot.

13. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Gleenquagmire:
    Det har inte kastat in någon handduk. Däremot är det upp till dig att tycka det om du vill.
    Det vore högst märkligt att SE fortfarande lägger ut reklampengar på X10 om de har
    kastat in handduken som du säger ;)

14. Gleenquagmire

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Man satsar på X10 mini just nu faktiskt, reklampengarna är redan allokerade och inget mer läggs ut nu, inte i Sverige iaf. Man gör ett halvhjärtat försök att lansera X10 i USA men där ligger man redan ljusår efter. Det kommer bli konkurs på detta.

15. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Aja, vi ser vad som händer istället för spekulationer hit och dit.
    Själv hör jag lite annat i mina korridorer än vad du säger.

16. Trekis

Trekis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Man tyckte inte att det skulle vara så svårt att ha 2.1 redan vid lanseringen eller att hålla tidsramarna. Men tydligen är det jävligt svart att få 2.1 i x10 och som någon redan nämnt så ligger nog all resurser på nästa modell.

17. Anders66

Anders66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu blev jag nyfiken!

18. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Just nu diskuterar SE om 2.2 froyo till våran mobil. Det är ännu inte klart om vi ska få 2.2 eller tillbehör från den nya versionen.

19. Zuulan

Zuulan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första inlägget från mig. :) Jag har läst en hel del och ganska länge innan jag valde att regga mig. (som brukligt är ;))

Först och främst så ser jag fram emot 2.1 även om jag som alla andra tycker den är hopplöst försenad och att sen höra om att 2.2 inte är en omöjlighet väcker ju en del hopp om denna enhet.

Den mest irriterande buggen i 1.6 som jag har råkat ut för är den när man skriver sms och kanske råkar skriva fel, när man trycker delete och den hänger sig och halva smset försvinner. Blev glatt överaskad över att angry birds fungerade på 1.6:an. :P

Trevlig helg!

Last edited: 1 okt 2010
  20. LRI

LRI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hajar inte, har inte du gnällt på X10an i flera månader snart här. Varför säljer du inte telefonen om den är så jävla dålig och SE snart konkar?

inte för att jag direkt gillar att uppdateringen är försenad, men att SE eller nokia skulle konka snart är inte särskilt troligt, speciellt med tanke på att SE går med vinst.