X10 vs X10 Mini Pro

Discussion in 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' started by Axer, Jun 26, 2010.

1. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hittade ingen annan tråd om detta (sökt på google ofc) så jag gör en själv :). Vad rekommenderas om man ska välja mellan X10 eller X10 Mini Pro. Hatar små touch skärmar (skriva sms) men med qwerty funkar det fint... Tycker vita X10 är riktigt het! (Skulle ha vit baksida på X10 mini pro) :cool: . Dock är ju X10 dyrare men går att hitta på blocket billigare i så fall! :money:

2. Leogbg

Leogbg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Personligen tycker jag inte att den stora X10 är prisvärd efter att ha köpt en X10 Mini med vit bakgrund.. Jag skriver lika snabbt eller snabbare med T9 tangentbordet än vad jag gjorde med min iPhone. Det är dock inte lika roligt att surfa med den men för allting annat så är den lika bra. Kameran är bland annat bättre för stillbilder.

När det börjar dyka upp mer applikationer och därmed mer widgets så kommer jag att fundera på att köpa en större lur. Mitt val mellan X10 Mini och Pro modellen var enkel. Större risk för fel med mer rörliga delar. Det kommer lättare in smuts och fukt i sådana modeller (egen erfarenhet).

Spar dina pengar och köp nästa modell av Sony Ericsson istället som antagligen kommer vara en värstinglur eftersom den måste möta konkurrensen från Nokia N8, iPhone 4, Samsung Galaxy S med flera.

Som jag ser det, finns det bara två skäl för dig att köpa den större modellen idag. Det är om du filmar mycket eftersom den stora modellen kommer få HD-inspelning och om du har ett yrke där du har en fullspäckad kalender dagligen.

3. Sisko

Sisko Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

När du uttrycker dig sådär så verkar valet mellan de 2 lätt.

4. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

X10mini pro mot kommande X8 vs Yendo? Vill gärna se specs för alla då och skärmupplösning o sånt om någon vet vart man hittar sånt? :P. Dom är ju lite billigare än legenden jag annars kollat på :).

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Hade själv en legend men den strulade en del o jag reklamerade den och har nu istället köpt en Mini Pro. Ångrar INTE valet av Pro framför Legend, visst är skärmen mycket bättre på legenden men det funkar faktiskt riktigt bra att surfa på Mini pro. Faktiskt lååångt över mina förväntningar.

Ang batteritiden upplever jag faktiskt att mini pro är bättre än Legend.
    Legenden hade jag i 14 dagar och den var jag tvungen att stödladda varje dag då jag använder telefonen i jobbet, det har jag på mina 3 dagar med mini pro inte behövt göra trots samma användning.

6. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok... Goda nyheter det :). Rätta mig om jag har fel men har inte Mini Pro ett BST-38 Batteri?

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Jo, den har BST-38 Batteri. Köpte faktiskt ett extra batteri samt bordsladdare
    På katshing.se för 350 kr. Var lite osäker på att man skulle klara en hel arbetsdag
    Men det var inga problem. Skönt att ha ett extra batteri allafall.

8. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok. Har exakt samma batteri som min C510 alltså ... Eftersom jag inte använder mobilen till att smsa och ringa (Inte speciellt bra tycker jag :P) så håller batteriet ganska länge :). Ränkar inte dagarna men 4-5dagar gissar jag på...