X10i MMS Problem (Telenor)

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Evilomatic, 26 mar 2011.

  1. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    X10i
    Free X10i beta4
    Telenor

    och jag kan inte skicka MMS.
    Detta KAN jag göra:
    sms in/ut,surfa, Flickr ladda upp/ner, MMS ta emot.

    Det är alltså bara skicka MMS som inte verkar funka, har provat:
    Stock meddelande
    Handcent
    Chomp
    GO SMS

    ingen funkar att skicka med, så det är alltså inte app beroende, det borde heller inte vara inställningsfel, då jag kan ta emot MMS, lämnar Telenor kvar som den felande länken (och nej, jag tänker inte berätta vart jag jobbar :P...)
    Har pratat med kundtjänst, jävligt trevliga måste jag säga, dom såg inget uppenbart hmmm, måste nog leta upp non gammal lur för o utesluta om det skulle vara hårdvarufel...låter långsökt.

    Min undran här är egentligen om ni därute vet något om jusst Free x10 Beta4 att det skulle kunna va någe vajjsing med det?
     
  2. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Har du lagt in freex10 nyss eller började telenor strula nyss. Det kan antingen vara dina apn inställningar som måste skrivas in manuellt efter freex10. Dessa finns i nån tråd här på forumet vet jag. Eller så är det strul hos telenor, har varit så ett tag.

    Prövade nyss skicka mms och det gick. Kör med GO SMS.
     
    Last edited: 27 mar 2011
  3. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    ok, det är inte fel hos Telenor, jag stoppade i mitt sim kort i en annan mobil och med den kunde jag skicka MMS, fast det simmet från den mobilen som jag stoppade in i X10:an , ja då får jag samma syndrom , kan ta emot men inte skicka.

    Jag har också "blåst huvvet" av X10:an, xrecovery o installera freex10 beta 4 igen, boota upp den när den e helt ren och det första jag provade var att skicka ett MMS....failade...gah, what now lixom.....non?

    Måste leta reda på de där inställningarna o prova,tycker det verkar konstigt dock, Telenor skickar ju automatiskt inställningarna till android mobiler och går man in o kollar i inställningar för internet o mms så är ju allt ifyllt?? + att man kan ta emot MMS det e ju det som är så skumt......
     
  4. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    HA! den som söker, han letar...eller hure nu var :P

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=37712

    eller som han sa......

    Faan att man kan missa en sån liten detalj, jaja nu vet ni om non annan råkar ut för det.