Fråga: Xbox 360

Diskussion i 'Off Topic' startad av Peyote, 4 sept 2022.

  1. Peyote

    Peyote Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2022
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    Köpte ett xbox 360 härom dagen och det va 6 spel på hårddisken.
    Så jag undrar jag är fortfarande inloggad på hans xbox konto som jag köpte det av.
    När jag skaffar ett eget konto och loggar in på det kan jag fortfarande spela dem spelen som är på hårddisken?

    Mvh
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, de nedladdade spelen är knutna till kontot de är köpta med. Eller det beror ju lite på om den är flashad också. Är den flashad tror jag de blir åtkomliga oberoende av användare, men då skall man väl helst inte ansluta konsolen så att den är online.
     
  3. Peyote

    Peyote Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2022
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok tack för svar, tror inte den är flashad.
    Kan man kolla det på nåt sätt?
     
  4. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    335
    På xbox 360 verkar det fungera så att spelen är spelbara för alla på konsolen de är köpta på.
    Så om inte den ursprungliga ägaren flyttar licensen (vilket verkar otroligt så här långt senare)
    så bör spelen fortsätta vara spelbara på din xbox 360.

    To answer this question, I need to describe how digital games work on Xbox 360. In order to play a digital game on a given console, that console needs to have a "license" to play it. There are two ways for a console to have a license:

    1. The game was originally purchased on the console, OR the purchaser's licenses were transferred to the console: If you buy a game on a certain console, everyone on that console can play the game, without the need for YOU to be signed in. And in the case that you've purchased games on multiple consoles over the years, you can transfer your game licenses from all of those different consoles to one console. For more info, look HERE
    2. The content's purchaser is actively signed into Xbox Live on the console. You can play your own games no matter where you are, as long as you are actively signed into Xbox Live. If you're playing a game this way and your internet connection hiccups, you'll be kicked out of the game.
    Jag vet inte om man kan se vilka spel 'konsolen äger' på xbox 360,
    men om något av dina spel var 'games with gold' för några år sedan så skulle jag
    chansa och se om man kan ladda ner spelen månaderna tidigare eller senare kring den tidsperioden.
    List of Games with Gold | Xbox Wiki | Fandom
     
    bernard gillar detta.
  5. Peyote

    Peyote Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2022
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok, ja för det va det jag tyckte va lite underligt.
    Nu när jag letade på tex blocket efter min konsol är det flera som skrivit i sin annons att de har x antal spel på hårddisken.
    Så det låter ju logiskt som du säger, för varför säga att man har flera spel på hdd om de ändå är bundna till ett speciellt xbox live konto?
    Men sen tänkte jag att det kanske va som det är med steam.

    Tack för svar iaf ska kolla länken du gav mig.
     
  6. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    335
    Licenser kan ju flyttas så det är inte så säkert om man inte får kontroll på kontot.

    För xbox one gäller istället att alla spel är spelbara på konsollen som är "home", smidigare princip för kompisdelning men enklare att flytta allt.

    De allra flesta stora 360-spel funkar också på xbox one och senare och med betseda finns ju godingar som fallout 3 på gamepass men vissa skivor som rdr kan ha värde fortfarande.
    Köp digitalt så får du med dig spelen i framtiden.

    360 har nog en nisch för kinectspel och rocksmith/rockband om man råkat få med rätt tillbehör.
     
  7. Peyote

    Peyote Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2022
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok där ser man, få se hur jag gör och när jag loggar in på mitt egna konto.
    Ska spela klart assassin's creed III först iaf.