Xiaomi 11T pro startar om sig själv??

Diskussion i 'Xiaomi Mi 11 / Mi 11 Pro' startad av AndersWa, 25 aug 2022.

  1. AndersWa

    AndersWa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej, tänkte höra om någon som har haft problem med att sin Xiaomi startar om sig själv stup i kvarten? Vet inte vad jag ska göra förutom en ev. fabriksåterställning, har ingen lust att skicka den till Malmö på felsökning där Xiaomis service är, bor i Stockholm och har haft telefonen i snart ett år.
    Tack på förhand
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 022
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det är inte powerknappen som är lite dålig/fastnat (rengör, massera, tryck upprepat)?
    Är det helt random eller när du utför något specifikt?

    Gör backup på det du behöver och testa en återställning för att utesluta någon app/mjukvara du kör som utlöser det hela.

    PS: Välkommen till Swedroid!
     
    Kristy gillar detta.
  3. AndersWa

    AndersWa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej och tack för svar, nej det beror inte på på powerknappen. Telefonen är relativt ny, knappt 1 år gammal, omstarter verkar alltså ske helt random, kanske typ 2 ggr per dag, idag hände det tex när jag använde kamerappen och höll på och fotade.
    När jag läser Xiaomis internationella forum så verkar många hävda att det blir en del buggar med dom senaste systemuppdateringar från Xiaomi eller andoiduppdateringar/ appar mm.


    Jag har försökt med en fabriksåterställning för två dagar sedan och det verkar hittills lite bättre då det bara har skett en "random omstart" sedan dess.
     
    chraist gillar detta.