xiaomi Electric Scooter 4 Pro 2nd Gen NE

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av OnHu23, 25 feb 2025.

1. OnHu23

OnHu23 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oukitel

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oukitel
    Har haft denna problemfritt i ca 8 månader.
    Först nu i Januari 2025 började problemen, har forskat minutiöst om vinterkörning.
    Gick bra, vägen plogad och sandad. Hem fick jag gå sista 100 meterna då batteriet dog, mitt fel då jag inte laddat fullt.
    Tog in den i min lägenhet och torkade av den, skulle använda den några dagar senare så jag ladda den inte direkt.
    Dagen jag skulle använda den sparka jag igång till 10 km/h ingenting händer, allt annat fungerar bakljuset blinkar när jag använder frambromsen, display och lyset fungerar fint, gas ingen reaktion.
    Har inte råd att lämna in den just nu och har ingen garanti för killen jag köpte den av hade inte tagit en sådan när han köpte den.
    Nu idag tänkte jag iaf testa den, den är laddat, finns ingen uppdatering, allt fungerar på display och lysen, bakljuset blinkar som sist vid handbroms.
    Drar igång den och trycker på gasen- ingenting, inga error koder, enda jag får är error 14 är när jag startar display med gas nedtryck och 15 om handbromsen är nypt vid start, släpper dom och båda försvinner.
    Testar några gånger, nu snurrar hjulet upp till 25 km/h enligt display men jag har handbromsen intryckt och ingen gas, trycker gas och den saktar ner tuggar lite och sedan börjar den köra bakåt.
    Har inte kopplat om någon kontakt, har öppnat display för att se om de lyckats komma in nå fukt, men ingenting ser ut att finnas allt ser prima ut på kortet, den laddar som den ska..
    ??????:eek::cry::ehm::(:mad: