Diskussion: Xiaomi Haylou solar LS05

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av ASR, 7 nov 2020.

  1. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Sökte men kunde inte hitta någon tråd här på forumet gällande den klockan. Någon som har den? Helt ok smartwatch från xiaomi med följande specs

    Body: 45.3 x 11.4, 54g, 22mm. standard strap; IP68; Metal frame, metal button, plastic back
    Display: 1.28" LCD, 240 x 240 pixels (no AOD watchface)
    OS: Proprietary; Support for Android 4.4 and above, iOS 8.0 and above
    Battery: 340mAh (30 days typical use, around 15 days with heart rate monitoring)
    Connectivity: Bluetooth 5.0 + BLE
    Misc: Ultra-low dynamic optical heart rate sensor, accelerometer

    Haylou Solar review - a hidden smart wearable gem

    Review på Youtube
    View: https://youtu.be/p8SRjLXaOK0


    Säljes för 419kr hos amazon https://www.amazon.se/smartklocka-f...sr_1_1?dchild=1&keywords=Xiaomi+haylou&sr=8-1

    Tänkte beställa en, vilket kommer göra det till min första smartwatch.
     
    kirkx10 och bernard gillar detta.
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Verkar ju trevlig tänkte jag.
    Sedan läste jag recensionerna på Google Play.

    Visst är den billig, men det blir ju en tråkig första upplevelse om det inte fungerar så bra.
    Frågan är kanske vad du viill kunna använda din klocka till.
    För mig är det till exempel viktigt att alla notifikationer går fram.
    Jag kan/bör inte ha min telefon tillgänlig på arbetet, men jag vill gärna kunna se de viktigaste notifieringarna. När ungarna messar, hemlarm, etc.
    Sedan är det klart bra med alla annat som WearOS ger, förutom batteritiden. Jag laddar min klocka i princip varje dag. Men då har jag också allt på hela tiden. Och använder den rätt mycket. Jag har en Huawei Watch 2.
     
    ASR gillar detta.
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Håller med dig, jag tänkte testa klockan och se hur den är. I värsta fall så skickar jag tillbaka den, har inte alls förväntningar. Mina användningsområden kommer vara som dina, sen är det trevligt om den kan räkna steg etc
     
    Rospigg gillar detta.
  4. dalstorp

    dalstorp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft klockan i 2 veckor och har fortfarande 40% batteri med pulsräknare och Bluetooth på 24/7! iof så stängde jag av att skärmen aktiveras när man lyfter klockan efter några dagar.

    Mycket klocka för pengarna; Designen är snygg och känns bra på armen, skärmen är förvånansvärt bra. Gränssnittet är väldigt begränsat men å andra sidan är det lilla som finns är snabbt och ser bra ut.

    Det jag saknar allra mest är en alltid på skärm (borde gå med t.ex halva batteritiden) och bättre notifieringar*. Sen så skulle jag vilja ha fler inställningar och fler urtavlor, bättre UI, ...

    * Notifieringstexten är för liten och kommer med några sekunders fördröjning till klockan. Visas bara tills klockan timar ut (inställning på 5,10 eller 15s), sen så måste man gå in i en undermeny för att se dem, borde ligga kvar när man aktiverar klocka. Klockan har aldrig missat några, men missar man att de kommer så ser man heller inte på klockan efteråt att det finns nya! Vibrationen är iof ok men borde gå att ställa om.