Xiaomi M2S

Diskussion i 'Xiaomi - Allmänt' startad av Carlsson, 22 maj 2013.

  1. Carlsson

    Carlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick hem en Xiaomi M2S idag. Tänkte ha den som en kul grej jämte mina andra android-enheter (är uppe i sju st nu totalt <3 ).
    Men jag blev SJUKT imponerad av den, det är ett riktigt monster! Exempelvis så kommer den upp i samma resultat som SGS 4 och HTC One i benchmarks, men det är kanske inte så konstigt då de delar samma CPU, GPU och mängd RAM bl.a.

    Så nu kommer jag till min poäng: Mycket vill ha mer och nu vill jag köpa 32GB varianten istället för denna 16 GB, eftersom detta är min nya favvis :-) Och pga jag mest brukar läsa här, inte skriva, så får jag inte posta i Köp&Sälj. Finns det någon som är intresserad av att köpa den för samma summa som jag gav? Det är 2700kr. Kan möta upp folk i Lund/Malmö men även resten av Skåne mot bensinersättning. Skicka går också bra, men då vill jag ha pengarna på mitt personkonto först.

    http://www.gizchina.com/2013/04/09/...ons-more-powerful-than-the-samsung-galaxy-s4/

    http://www.gsmnation.com/blog/2013/...se-superphone-we-probably-wont-see-in-the-us/
     
  2. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har inget intresse av att köpa din telefon, men jag måste säga att 32GB-versionen verkligen är något i hästväg :)

    Fick hem min igår och jag har inget annat än superlativ att säga om den. Jag gick förvisso från min SGS2 men, det är verkligen enorm skillnad.

    Storleken kontra prestandan var det som fick mig att välja Xiaomi M2S, rekommenderas varmt!
     
  3. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Tyvärr är skärmen för lite för mig på M2S. M2A har ju lite större skärm på 4,5" men helt ologiskt har Xiaomi valt att utrusta den med sämre SoC och kamera.

    Därför blev det ingen för mig.
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag är eventuellt intresserad av att köpa din M2S. Dock undrar jag vars du köpt den och hur det funkar med garanti m.m.
     
  5. Carlsson

    Carlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    flip: jag PMar dig

    Rent spontant så är jag också smått förbluffad över hur bra denna telefonen är, inte bara i hårdvaran utan även stabiliteten och flytet i mjukvaran. Kommer lägga upp ett par benchmarks här om en stund och även ett par foton jag tagit med kameran som även den överraskade positivt!
     
  6. Carlsson

    Carlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Här är en del bilder jag tog med kameran häromdagen. Lätt den bästa 8.0MP kamera jag testat. Den har HDR, burst osv. Kan förövrigt tillägga att jag är en total amatör när det gäller att ta bilder och vad som faktiskt är en bra bild. Den första bilden är tagen i auto-läge med grundinställningar och den andra bilden är detsamma, fast med HDR [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  7. Carlsson

    Carlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Benchmarks:
    SunSpider 0.9.1 = 896 ms

    [​IMG][​IMG]QUADRANT [​IMG][​IMG][​IMG]
     
  8. attaturk

    attaturk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om inte telefonen är såld och den går att använda med tre som opperatör så kan jag tänka mig att köpa luren
     
  9. Carlsson

    Carlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder själv 3 och det fungerar fint.
     
  10. attaturk

    attaturk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är luren såld? Skulle vara schysst att se vilka hastigheter den kommer upp med i 3g. Hur fungerar svenska tangentbord på typ swiftkey
     
  11. Carlsson

    Carlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alla appar fungerar helt normalt, Google Play var dock inte installerat från början så jag fick hämta hem .apk filen själv. Här är mitt resultat, av någon anledning vill den bara koppla upp mot en server i Sthlm, så svartiden är därefter. Tidigare vet jag att jag fått mycket bättre hastighet upp än det där.[​IMG]

    Uppdatering:
    Nu en stund senare testade jag under samma förhållanden men fick ett annat resultat. Sen vet jag inte om det är mitt abbonemang som stryper hastigheten heller. Har 3mobilsurfPlus som tillval på mitt abbonemang [​IMG]
     
    Last edited: 28 maj 2013
  12. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Som en notis så gav mitt tptest 13.606 Mbit/s ner och 1.158 Mbit/s upp.
    Swiftkey fungerar på samma sätt som min gamla telefon, dvs riktigt bra.

    En annan sak som imponerar mig med telefonen är batteritiden, efter 11h och 17 minuter så har jag fortfarande 48% kvar. Då har jag ändå använt telefonen ganska flitigt idag och haft WLAN på hela tiden.
     
  13. ZyvoX

    ZyvoX Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har även jag beställt en Mi2s 32GB som borde komma i slutet veckan. Får se om den får äran att ersätta min S3.
    Gick på ca 3100:-

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  14. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    vart beställde du ifrån?
     
  15. ZyvoX

    ZyvoX Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  16. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

  17. Ri0z

    Ri0z Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är ni nöjda med telefonen hittills? Vad skulle ni förbättra om ni fick välja?
     
  18. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag är mycket nöjd med telefonen än så länge! Jag har 32GB-varianten av M2S.

    Kameran imponerar ofta, den tar väldigt detaljrika bilder (Jag är iofs inte på någon nivå en fotograf så det är min högst personliga åsikt). Batteritiden är bra med automatisk ljusstyrka. Det enda problemet jag stött på hittills är att jag fått vissa force close i Instagram och Chrome, men det händer inte ofta.

    Det första jag gjorde när jag fick telefonen var dock att byta launcher, jag är inte alls förtjust i MIUI-gränssnittet som är en total kopia av IOS.
     
  19. ZyvoX

    ZyvoX Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fick då ingen falsk enhet i vart fall och läser man länken du postat så har alla som handlat av S-Keep fått äkta Mi2S-enheter samt att alla är oerhört nöjda mer servicen man fått där.
    Slutsumman ink. införselavgift hamnade på ca 3260:-



    Jag fick min igår eftersom jag var bortrest från torsdag.
    Har än så länge inget att anmärka på, grym liten telefon som passar mig oerhört mycket bättre än den i min mening för stora S3:an som nu får säljas.
    Den är snygg, har bra specs, inget microlagg eller någon fördröjning, rootad och olåst ifrån kartong. Kan mycket väl vara min bäst telefon än så länge, har tidigare haft: HTC Hero, HTC DHD, SGS2, SGS3 med både stock och alternativa ROMs.
     
  20. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Härligt att du fick en äkta Zyvox! :)

    Bara för att jag skrev berömmande ord om telefonen igår så åkte jag på min första omstart sedan jag fick den. Spelade Sonic CD när telefonen gjorde någon form av snabb omstart, den startade alltså om utan att jag behöver ange pinkoden. Efter detta så fungerade inte kameran (?) och jag blev tvungen att starta om helt för att få den att fungera igen.
     
    ZyvoX gillar detta.