Tja allihopa!! Jag har äntligen läst igenom alla 118 sidorna. ALLT. Hittade forumet då jag var sugen på att köpa en egen lilla Bettan. Efter ungefär 60 sidor hade jag bestämt mig. Köpte en från inet för 4200kr ca. Tog 2 dar så tog jag min första tur. Beställde samtidigt ett kit från curious joe och åkte till Clas Ohlson o köpte hand pump och deras så kallade zefal sealant. Monterade ihop Bettan och var överkörd!!!
Jag har nu kört ca 250km utan ett ändå problem!!! Inga punkteringar eller några problem alls. Har också kört i ösregn(imorse) har torkat av den när jag kom till jobbet och lät den stå ett tag innan jag laddade den. (Laddar vid varje möjlighet jag får) har nu kommit hem utan några som helst problem

Jag skjutsade en kollega på den också utan problem. Jag kan bara säga att nu som funderar på att köpa en, KÖP en!!! Det är det roligaste/bästa transsportmedlet jag haft. Kändes töntigt i början men nu ser man andra susa runder också så det känns ju mycket bättre nu
Jag tejpade fast en gammal mobil vid styret då jag väntar på gub hållare beställd från wish haha. Funkar skitbra för mig!
Adde86
Jag har också märkt av det. Har inte försökt åtgärda det då det precis börjat hända. Asså det är inget glapp eller något försämrar åkturen på något sätt utan det är ju bara störigt att lyssna på.
Kör för övrigt flashat och har den inställd på 30km/h. Gör 29 på rak och 25 ish i backar beroende på lutning och motvind. Jag har inte stängt av min motorbroms(kers) eller har stängt av att Max hastighet motorn tillåter är 35km/h även i brantaste längsta nedförsbacke. Jag provade utan och lät den frirulla men kände att det skulle ta ett tag att vänja sig vid så det kändes liksom för riskfyllt. Samt att man lägger mycket mer belastning på styret under åkturen så det måste påverka i långa loppet. Förutom att jag rekommenderar att man bytar broms till en bättre om man vill koppla bort motorbromsen dvs låta den frirulla när du släpper gasen.
Ursäkta för det långa inlägget och TACK TACK TACK till alla som har varit med och delat med sig av erfarenhet och info!! Tusen tack. Vad skulle man gjort utan er?!
Nu har jag mitt egna account här på Swedroid skapad pga av min xiaomi m365 och er mina kära vänner
Låt oss alla få perfekt väder idag så vi kan ta en härlig kvällstur!
Mvh Diplo!!!
Click to expand...