Tips: Xiaomi M365 Smart Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av dave333, 2 jul 2017.

  1. TheAnt

    TheAnt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    bernard gillar detta.
  2. Davvelavve

    Davvelavve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2018
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    137
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Vad är skillnaden? Verkar inte se någon?

    Nu är mitt paket ute för leverans med ups, beställde för en vecka sedan så ska verkligen inte klaga på långsam leveranstid! Beställde från tomtop tyskt lager men kan se att mitt paket skickats från polen via Tyskland till Sverige.
     
  3. Stefan Lidén

    Stefan Lidén Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har du den kvar? Jag är intresserad isf.
     
  4. Jullelito

    Jullelito Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej! Fick nyligen hem min m365, är det någon som har tips på något bra lås?
     
  5. obbo

    obbo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tyvärr, började köra med den själv istället
     
  6. japs

    japs Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2018
    Inlägg:
    400
    Mottagna gillanden:
    258

    MINA ENHETER

    Jag har detta som har hyffast pris/tålighet enligt test.
    Fästet har jag monterat på styrstången.
    Detta använder jag mest kortare tid när man skall in i en affär el liknande och låser runt bakhjulet + stolpe.
    Cykellås



    Skall du ha den stående utomhus längre perioder så skulle jag rekommendera ett bygellås som måste kapas 2 gånger för att öppnas.

    https://www.testfakta.se/sites/default/files/2017-08/tittbild-grafik170530.pdf


    Ett bra cykellås bästa skyddet mot tjuven | Testfakta
     
    nexus^6 och bernard gillar detta.
  7. Jullelito

    Jullelito Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack! Blir nog ett sånt biltema lås. Tanken här är också att låsa kortare stunder ute...
     
    bernard gillar detta.
  8. HHHH

    HHHH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5
    Beställt min M365 på TomTop 3999:- Sek från deras Europalager. för att slippa Moms och tull.
    XIAOMI M365 Folding Two Wheels Electric Scooter - US$599.99 Sales Online black - Tomtop
    Behöver tips på bästa däck+slangar (dvs. ej helgjutna), eller är det bättre att köra orginal först och satsa på Slim?
    Versionen ska tydligen vara 1.3 ser att många haft problem efter uppdatering till senare versioner 1.4.1 etc. Några råd och tips här? Kommer att beställa mods av Curious Joe (Bottenplatta, 0,4 shims, Fender, täckdekal för startknapp, kabelskydd). Vet nån var man beställer krok i metall + väska gärna Europa wharehouse?
     
    bernard gillar detta.
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa original först och se till att pumpa enligt nedan :
    Du får bäst hastighet, komfort och räckvidd på luft, så testa det först och se hur långt du klarar dig.
     
  10. stnilsson

    stnilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    5
    Vilket otroligt trevligt forum fullt med hjälpsamma människor. Har själv blivit biten av elscooter feber
    men hade kanske lite för bråttom och gick och köpte en kopia på Netonnet Robust, elektrisk kickbike med 25 km räckvidd verkade vara rätt lik Xiaomin. Det var verkligen en härlig känsla att glida fram helt
    ljudlöst. Problemet är bara att jag bor i Sveriges svar på San Fransico, Helsingborg. Vart man än beger sig
    i stan så måste man uppför riktigt branta backar. Så besvikelsen blev stor när en inte ens klarade en av
    de mediumbranta backarna. Kan det vara så att min scooter är mycket sämre än originalet eller har alla
    samma problem. Min längd/vikt är 180/83. Kommer nog att lämna tillbaks denna på Netonnet, frågan är
    om det är lönt att köpa en orginal.
     
    Oskar90, milky81 och bernard gillar detta.
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    En original är nog inget problem även i brantare backar om du flashar om den. Det finns en custom firmware där du kan öka på motorkraften rätt rejält.

    Men i grund och botten är den inte direkt designad för att klättra i branta backar, utan då behövs något med en 500W-motor (som i praktiken brukar ha en peak-effekt på 750W) om du vill klättra med i stort sett oförändrad hastighet skulle jag vilja påstå. Jag ligger på ungefär samma vikt/längd och tycker ändå att det går fint även med mer lutning, men nu har vi inga direkta monsterbackar där jag bor.

    Det blir samtidigt väldigt svårt att hitta något kraftfullare i den prisklassen. Man kommer få gå upp en bra bit i pris för att få en kraftfullare sparkis.
     
    nexus^6 gillar detta.
  12. BrunoX

    BrunoX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38
    [Kr.250] Xiaomi Mijia M365 Electric Scooter Head Handle Bag / Front Charger Bag / Electric Skateboard Tool Storage Bag Universal / Ninebot ES Nextdrive F0 Black Poly / Cotton Unisex

    Här har du en väska, ingen erfarenhet av den däremot och ingen aning vart den skickas ifrån.
     
  13. stnilsson

    stnilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    5
    Vad är er erfarenhet av att beställa nu efter att tullens koll blivit stenhård och postmord lägger på extra
    hanteringskostnader. Kan man lita på bolagen som skriver att dom har europalager?
     
  14. Clandestine

    Clandestine Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2018
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Jag beställde från Light in the Box som sade sig ha ett EU-lager, och det var inga problem med tull eller annat. Det verkar dock inte vara ett fysiskt lager, utan snarare ett gäng som sätter på nya fraktsedlar på paketen som de sedan skickar vidare inom EU. Paketet kom alltså från Kina till Holland på okänt sätt, och sedan vidare till mig.
     
  15. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Det var det vanligaste sättet nu verkar det som, även sånt jag köpt från Kina har i vissa fall fått ny fraktsedel i Nederländerna. Blir billigt och bra, men tar ju längre tid
     
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Last edited: 14 nov 2018
    BrunoX gillar detta.
  17. Zycoo

    Zycoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    4
    Börjar nu bli sugen på att köpa en el kicko , hur håller sig kvaliteten på m365,an efter ett år ? Har förstått att man får köpa in lite smådelar för bulletin åtgärder redan vid start.

    Ninebot es2 verkar ligga i samma prisklass , är det några som jämnfört dessa 2 kickers vad gäller räckvidd och körkänsla ? Vibrationer vid körning ? Det som tilltalar mig mest med m365 är faktiskt skivbromsen och lufthjulen ser ut att vara lite större och bredare.

    Är det någon som har koll på ifall handtagen är svetsat eller skruvat i ramdelen ?
     
    bernard gillar detta.
  18. leparagon

    leparagon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    34
    Jävligt synd att det var EW Distrib AB som fick hem det istället för att de själva satte upp dörrarna. E&W lägger nämligen på ockerpriser bara "för att" folk köper ändå. M365 går för Ca 6-7k på deras webbsida (mi-store.se), jämfört med t.ex. mi.fr/es/it där den går för 399 EUR. Pinsamt egentligen, xiaomis motto är prisvärda produkter och den svenska distributören är bara ute efter att dra saftiga vinster på Xiaomis goda rykte. Kan även kolla på alla andra produkter som också är extremt överprisade jämfört med vad det egentligen borde kosta inräknat moms + import.
     
    milky81, BrunoX, Atmos och 2 andra gillar detta.
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah! Jag såg nu priset. Ja, det var verkligen i överkant. 3990:- hade som du säger varit mer rimligt med tanke på vad den kostar i närliggande regioner.

    Vi har förvisso den spännande kemikalieskatten i Sverige som jag förmodar ligger på maxbeloppet på 320kr med tanke på vikten (120 kr/kg upp till max 320kr), så låt säga 4 490:- i värsta fall.
     
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har inte fått igång min motor igen. Gav upp och körde på TomTop-dealen ovan DE->SE för 3990.
     
    Marjan och svenix gillar detta.