Tips: Xiaomi M365 Smart Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av dave333, 2 jul 2017.

  1. japs

    japs Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2018
    Inlägg:
    400
    Mottagna gillanden:
    258

    MINA ENHETER

    Kolla på denna länk så hittar du lite länkar till olika webshoppar som säljer elsparcyklar.
    Priserna brukar gå upp och ner ganska frekvent, så håll lite koll och slå till när du ser ett bra pris.

    Xiaomi M365 Smart Electric Scooter
     
    bernard gillar detta.
  2. BrunoX

    BrunoX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38
    Riktigt besviken på LightInTheBox.

    Rekommenderar inte att beställa från de om man vill ha sin scooter inom rimlig tid, åtminstone för Kina versionen.

    Beställde min Xiaomi 2 oktober och fick först info att den skulle skickas 4 oktober.
    Efter att inget nytt hände efter det datumet kontaktade jag de och frågade varför status inte ändrats till skickat. Då svarade de att den kommer skickas senast 15 november, vilket var acceptablet.

    När 15 november väl hade passerat så hade jag fortfarande inte fått leveransbekräftelse. Jag kontaktade de igen, de svarade inte, så jag skickade ytterligare en fråga och fick till slut ett svar.
    Svaret var att leveransen är komplicerad från Kina men att de redan hade skickat iväg allt från Kina till deras lager i Polen. De förklarade att allt finns på lager om 1-2 veckor och att jag kommer få ett mail snart med leveransbekräftelsen. Eftersom jag redan väntat så länge så kände jag att 2 veckor till kan man leva med.

    Två veckor har nu gått, självklart ingen förändring och jag kontaktade de ännu en gång. Jag krävde ett bekräftat leveransdatum denna gång för dessa framflyttade leveranser börjar bli riktigt irriterande.
    Nu får man svaret att de fortfarande väntar på leverans från sin leverantör och kommer inte kunna skickas ut förrän 16 januari...

    Som tur har jag inte haft någon brådska och varit okej med att vänta, detta tar dock löjligt lång tid jämfört med det normala (eller har jag fel?). Fick den för ett bra pris men man får vad man betalar för, I guess. I vilket fall som helst kommer jag avbryta ordern och be om pengarna tillbaka. Vill gärna ha M365 men nu funderar jag på att uppgradera till något kraftfullare, har bland annat tittat på Egret TEN V3 och E-Twow Booster V.

    TL;DR: Beställde M365 från LITB 2 oktober, fortfarande inte fått den, leveransen flyttas ständigt fram, nästa beräknade datum är 16 januari, kommer avbryta order, rekommenderar ej LITB.
     
    nexus^6 och bernard gillar detta.
  3. HHHH

    HHHH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5
    Någon som haft problem med kroken som låser styrstången i upprätt läge?
    Det finns flera förstärkta varianter med både tjockare gods samt i rostfritt mtrl.
    Om detta är en svag punkt så kan de ju gå riktigt illa om den går av i 25km/h.
    Vore intressant om någon har erfarenhet av denna "mod", eller om den behövs?

    Utbytes/förstärkta krokar: Xiaomi M365 scooter steering wheel replacement hinge repair lock latch bird | eBay
    [​IMG]
    Länk på utbyte:
    View: https://www.youtube.com/watch?v=XD2ZuMlR7Io
     
    Last edited: 3 dec 2018
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har inte läst om någon här i forumet som råkat ut för att leden gått sönder på det viset, men googlar man på problemet dyker en del upp, så man verkar inte riktigt ha tillräckliga marginaler.

    Jag försöker ha det i bakhuvudet när jag åker, att inte placera för mycket tyngd på styret.

    Det är nog en bra idé att byta både själva huset men också bulten/skruven, verkar dock lite jobbigt på de videos jag setr.
     
  5. freppa87

    freppa87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Kan det inte också ha med att folk kanske inte fixar "glappet" så som många gjort här med en 3d-printad plast/gummibit? Kan tänka mig att om glapp uppstår så slits den där biten på ett helt annat sätt. Har kört snart 200 mil och väger nära max vad apparaten klarar och har inte haft något problem ej heller ser jag någon onaturlig slitning på den delen. Men så har jag också haft inlägg från CuriousJoe från i stort sett dag 1.
     
    bernard gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jo, det är mycket sant. Låter man glappet bestå och fortsätter åka måste slitaget bli betydligt större än om man åtgärdar det.

    Jag har åkt 130 mil på min och ser inga tecken på det heller (åtgärdade också glappet strax efter jag köpt den) , men det kan nog vara svårt att se förstås.
     
  7. HHHH

    HHHH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5
    Tack för era synpunkter!
    Ja, glapp kan ju vara en orsak att "kroken" går av lättare blir väl ett större moment tänker jag.
    Jag försökte att montera 0,4 shimen från Joe på min helt nya scooter, men då fäster inte kroken riktigt i godset på styrstammen. Kanska kan vara en justersak då jag inte justerade muttern på insidan av "kroken" utan prövade endast med insex skruven på fronten vilket inte verkar räcka.
    Såg att Bird (uthyrning av M365 i USA) har en "hylsa/bracket" som innebär att styret inte längre är ihopfällbart, men förmodligen ger bättre styrka och stabilitet.
    M365 Repair Videos

    Ps. Får väl börja med orginaldel, bara orolig för att den går av och man vurpar. eller måste vänta på reservdel ett par mån. Köper kanske en förstärkt "krok" för säkerhetsskull.

    Vad menade du med att byta hela huset, starkare skruv har jag sett men inte komplett och förstärkt hus!?
     
    bernard gillar detta.
  8. Kaaij

    Kaaij Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Effect gillar detta.
  9. Zycoo

    Zycoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    4
    Ser exakt ut som den dom säljer på netonnet , förutom färgen och största skillnaden är väl däcken såklart!
     
  10. tarazi

    tarazi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Hur lång är leveranstiden? Funderar på att hoppa på dealen också.
     
  11. HHHH

    HHHH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5
    De skriver 3-5 dagar men med helger så får man nog räkna med ca: 7-10 dagar, Jag fick min efter 9 dagar i början av Nov. Allt funka helt ok med lev. till dörren.
     
  12. HHHH

    HHHH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5
    Provade Lime (hyrscooter) igår fy satan vad vad stötigt med de små helgjutna hjulen. Då var VOI bättre fast de har väl också helgjutna hjul. Ser fram att testa min M365 med luftfyllda större hjul:-)!
     
  13. HHHH

    HHHH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag har försökt att montera CuriousJoe 0,4 shim, men då går inte kroken in i styrstammen. Har försökt justera med skruv och muttrar funkar ändå inte. Måste man köra ett tag först så att glapp uppstår för att få in den, eller mitt ex. kanske är bra från scratch och inte behöver shim?
     
  14. HHHH

    HHHH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5
    TomTop 4000:- från Tyskland lev. 5 dagar, 5500:- från Kina lev. 30 dagar +att man kan åka på VAT/Moms & Tull. Snacka om lätt val...!
     
  15. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Samma lika som Netonnet säljer? Screenshot_2018-12-07-09-49-50-410_com.android.chrome.jpeg
     
  16. HHHH

    HHHH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    5
    Onekligen ett riktigt bra pris, ser ut som M365 på alla detaljer, om allt stämmer!? (Netonnet har en "snik" version av original M365 med svagare batteri, syns på annan laddanslutning).
     
  17. Fubar79

    Fubar79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan!
    Vem här kan göra mig en tjänst och mäta omkretsen på 'styrstången'?
    Alltså, stången som går upp till styret.
    Har en Andersson och behöver veta om de har samma omkrets innan jag beställer prylar.

    Tack på förhand!
     
  18. japs

    japs Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2018
    Inlägg:
    400
    Mottagna gillanden:
    258

    MINA ENHETER

    Hittade inget måttband, men ett skjutmått.
    Så du kan få diametern på en original Xiaomi M365 av mig

    Alltså vertikala stången som går från framhjulet upp till styret.

    Diameter:
    Ca 40mm i färdriktningen
    Ca 33mm höger till vänster


    Edit:
    Hittade måttband
    Omkrets = ca 11,6cm
     
    Fubar79, bernard och freppa87 gillar detta.
  19. Fubar79

    Fubar79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Tusen tack för hjälpen!
    Jag besjunger ditt namn :)
     
  20. Gmo

    Gmo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    7
    Sry! Missade helt din fråga. Det var någon kampanj de hade på black friday helgen. När jag trycker på samma länk idag kostar den $587.

    Kan tillägga att jag inte fått den än, men den blev markerad som skickad igår! (Planerad att skickas 10/12)
     
    bernard gillar detta.