Xiaomi Mi 5s eller Lenovo ZUK Z2 Pro?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Aene, 9 okt 2016.

  1. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Har svårt att bestämma mig. För ett par månader sedan gick skärmen sönder på min Z1c och jag behöver därför byta telefon.
    Vill gärna ha en hyfsad kamera, IP-klassificering, 4.6-5.3" och plats för sd-kort.
    Jag har tidigare haft Sony-telefoner. Gick från Xperia Ray till Z1 Compact när USB-porten i Ray:en gick sönder. Har därför tittat på XZ, men spontant känner jag att den är för dyr.
    Ville därför vänta på Googles nya släpp, men jag kände inget riktigt ha-begär efter deras presentation. Speciellt när de var dyrare än XZ.
    Har fått en del rekomendationer av Oneplus 3. Men har en kollega som har en Oneplus X och de verkar lite sega med fortsatta uppdateringar. Visst, det är lite skillnad på hur mycket resurser man lägger på en budgetmodell(X) jämfört mot en premiummodell(3), men ändå.
    Har för tillfället en iPhone 4 som backup, men det känns som det är dags att bestämma mig snart. Har därför fastnat lite för Xiaomi Mi 5s eller Lenovo ZUK Z2 Pro(eventuellt också ZTE Axon 7), men vilken ska man satsa på då de inte verkar vara så 'kända' märken i Sverige? Hittat en del som importerat Mi5, men inte så mycket om ZUK Z2 Pro. ZUK verkar dock ha band 20 vilket kan vara bra även om jag bor i en hyfsat stor stad.

    http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7260&idPhone2=8038&idPhone3=8067
     
  2. sredna76

    sredna76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej ZUK2Pro är bra och billig men kräver upplåsning och att flasha till någon användbar rom.
    Lite dyrare är nog Xiaomi Mi 5s men jag hade nog valt den för att den är såld internationellt och har större antal användare och stöd i olika utvecklar forum.