Har inte Mi 8 men på Redmi Note 5 AI gjorde jag så på MIUI 10 Beta. Normalt kör jag Xiaomi EU och planen är att göra det på Mi 8.
MIUI 10 kina kör jag. Installerade Google-tjänster med Google Installer från Eric Xiang. Google Installer APK Download for Xiaomi Mi & Redmi Phones | Xiaomi Advices Fungerar perfekt.
Under the microscope: Analyzing the Xiaomi Mi 8 performance Virker som mi 8 har ganske aggressiv CPU throttling, som gir syntetisk ytelse på SD835 nivå.
View: https://www.youtube.com/watch?v=gVoOJvPTsc8&t=630s Låter lite oroväckande med samtalskvaliteten. Tydligen saknas brusreducering.
Kan man ställa in så att inte ansiktsupplåsningen går direkt hem? Utan att man ändå får swipa? Hur är notiserna på låsskärmen?
Ni som har Mi 8. Vilken rom kör ni? Fick min idag men har inte hunnit testa så mycket ännu. Får iaf intrycket av att kameran är väldigt mycket bättre än tidigare Xiaomilurar jag haft, blev rätt överraskad över lågljusprestandan som verkar oväntat bra.
Funkar fint! Det enda jag retar mig på är att notifikationerna försvinner från låsskärmen när man låst upp den. Och att Spotify är helsvart då [emoji23]
Har precis beställt en och funderar på mjukvaran. Borde jag installera xiaomi.eu? Och om jag gör det måste jag uppdatera den manuellt efter detta? eller får jag OTA? Fungerar allt jag behöver? bankid mm?
Om du vill så gör du det. Du får inte OTA utan får flasha när en ny release släpps. Allt du behöver fungerar.
Ägde flera Xiaomi och gillar verkligen tillverkaren på alla dess sätt. Vid 4/5 blev jag (och dels communityn) lite förbittrad över att det över en natt blev ganska mycket svårare att få in EU/Global Roms då mobilerna började skeppas med låst bootloader (och infected roms...). Är det fortfarande ganska 'bökigt' att dra in en västerländsk rom eller har det blev någon bättring sedan 4/5? Jag minns att jag fick sitta i cmd /powershell och jag vet inte om jag orkar detta riktigt nu... Som sagt - älskar telefonerna
Inga svårigheter. Lås upp bootloader via xiaomi. Flasha rom, om TWRP behövs för romen så är det bara att flasha TWRP innan.
Precis, det är väldigt enkelt. Ett aber kan vara väntetiden på upplåsning av bootloader, på Mi 8 behövde jag dock inte vänta något alls, däremot var det 2 veckor på Redmi 5 Plus.
Blev sugen på en Mi8 och tänkte beställa från Tradingshenzen. Finns lite olika fraktalternativ, hur såg det ut med moms för er som beställt därifrån med DHL Express? Känns spontant som att man får väldigt mycket bra hårdvara för pengarna. Dock funderar jag på hur det ligger till med HD-kvalitet på tjänster som Netflix etc? Har telefonen stöd för Widevine L1?