Inte mer att du inte kan använda dig av garantin här i Sverige, utan måste kontakta eGlobal, samt att den kanske inte kör med EEA mjukvaran, men vad jag förstått ska man kunna installera den i efterhand
Det verkar som om svensksålda varianter ev. får mjukvaruuppdateringarna lite snabbare. Var det inte "Ompa" här på forumet,som redan fått sin första update? Inget i min ännu. Men i min är det ju globalromen, och förmodligen någon EU-variant i svensksålda.
Kanske bättre att köpa den i sverige, den har gått ner en 50 lapp till. Man behöver kanske inte 8 gig minne och 256 gig
Det är nog en bra ide. Personligen så känns det tryggast att köpa från Sverige, dels när det gäller skyddet som konsument och om det skulle uppstå någon form av garantiärende. Sen att det gynnar svensk handel med allt vad det innebär känns också bra.
Ni som har 9t Pro Global ROM. Funkar bankid (med fingeravtryck)/Netflix HD (widewine L1?) Som jag läst kan man flasha från Global ROM till EAA ROM med Xiaomi tool v2 utan att låsa upp bootloader med Mi 9. Men är det samma för 9T Pro? Funderar på köpa 9T Pro 8/256 från Wondamobile.
Innan jag slänger in en beställning på 9T Pro 6/128 versionen. Skulle vilja veta om det går att flasha från Global ROM till EAA utan att behöva låsa upp bootloadern?
BankID funkar, inte provat med fingeravtryck dock. Netflix funkar om du inte låser upp bootloadern, jag har upplåst bootloader och har installerat Netflix apk från tredje part sajt. Ingen aning om du kan flasha utan upplåst bootloader, det är i alla fall lekande lätt att både låsa upp den och låsa tillbaka den. Rekommenderar wondamobile starkt.
Supernice!! Kan du kolla med appen Ampere hur mycket den verkligen ger när batteriet är på ca 20-30%? Jag köpte en Belkin 27W men varken Quick eller Turbo visas trots att den laddar med över 1000mA mer än originalladdaren.
Haft denna i 2 veckor snart och jag blir helt lyrisk över vad man kan få för 4500. Jag älskar den även om den saknar vissa saker som tex min Note 9 hade som trådlös laddning och ip klassning. Det är faktiskt inget jag saknar och det vägs upp ordentligt av att jag slipper edge.