Xiaomi Mi A2 engångstelefon?

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av Droid200, 1 feb 2019.

  1. Droid200

    Droid200 Guest

    Vi köpte en Xiaomi Mi A2 64GB via Inet för ca en månad sen. Tappad i golvet och nu en spricka i glaset för bakre kameran. Allt fullt fungerande men det blir ju inte så vackra bilder direkt längre.
    Inet meddelar att de (Xiaomi) inte lagar telefoner utan föreslår att vi köper en ny telefon.
    Har hittat glaset på Ebay, men ingen som lagar. Pratat med ett gäng butiker/serviceställen på stan här i Stockholm.

    Ingen som har erfarenhet av att få den lagad? Eller ska man se Xiaomi Mi A2 som en "engångstelefon"? Sjukt
     
  2. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Kollat med mi-store?
     
    Droid200 gillar detta.
  3. Droid200

    Droid200 Guest

    Hur kunde jag missa dem!? Jag kontaktar dem och återkommer hur det går. Tack för tipset!
     
  4. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Last edited: 1 feb 2019
    Ilter gillar detta.
  5. Droid200

    Droid200 Guest

  6. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Frågan är ju om det är värt att låta någon göra det då kostnaden lär väl närma sig vad en ny kostar? (har för mig jag betalade runt 1800 för ett par månader sedan för en ny)

    Antingen göra det själv eller höra runt bekantskapskretsen för att se om det är någon som vill göra det.

    Kollade på en video och det såg ju löjligt enkelt ut.
     
  7. Droid200

    Droid200 Guest

    Väntar på svar från Repairpoint och från Mi-Store. Båda har sagt att de lagar den för under 500-hundringen inklusive material. Men, de verkar båda ha svårt att få tag i delen. Avvaktar och sen kanske satsar på att laga den själv om de inte återkommer.
     
    bernard och lejnoss gillar detta.
  8. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Såg att det fanns mängder på aliexpress för runt 15kr, har man otur får man ju pynta typ 75kr till postnord.
    Men de borde väl kunna byta om du fixar fram glaset?
     
  9. Droid200

    Droid200 Guest

    Här kommer en sen uppdatering på hur det gått! :)

    Efter att ha tröttnat på Mi-Store som inte hjälp till trots löften om att de undersöker eller kontaktat underleverantör och ska återkomma, så har de inte återkommit. Inte svarar på mejl och inte återkommer när jag ringt.
    Nu kanske det har lossnat på "svenska mobilreparations-scenen" för Mi A2, för jag gick till Repairpoint på Hamngatan i Stockholm och de kunde beställa delen som behövdes och efter 5 dagar och 249:- så var problemet löst.
    Den uppskattade kostnaden hos MI-Store var dessutom 500 kr för rep + materialkostnad (som de fick via den partner de föreslog för reparationen)
     
    chraist, stelex och bernard gillar detta.
  10. Droid200

    Droid200 Guest

    ...och så glömde jag ge Inet en liten eloge för att de snappat upp mitt missnöje (här eller Prisjakt) och hjälpt till att leta upp serviceställen som tog emot den.
     
    stelex och inact_0049 gillar detta.