Övrigt: Xiaomi Mi A2

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av deleteduser89387118, 27 feb 2018.

  1. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
  2. MaxBroden

    MaxBroden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2015
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för länk!

    Surt, innan jag visste hur man kom in i recovery mode så va jag där men startade bara om telefonen, minns inte hur fan jag tog mig dit.. aja, får väl skicka tillbaka den och hoppas på det bästa!

    e883e6236be4e59466c1e41e83f89f69.0.jpg
     
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Någon som vet något gällande guestnavigeringen när det kan tänkas komma till A2?
     
  4. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Vad är gästnavigering för nytt påhitt?

    Om du menar gestnavigeringen så finns den väl redan? Inställningar-System-Rörelser-Svep uppåt från hemknappen

    Men du kanske menade något helt annat?
     
    Ilter och chraist gillar detta.
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Menar helt knapplöst likt Oneplus och Huawei. Men nu när jag kollade så är Googles lösning så som du beskriver :-)
     
    bernard gillar detta.
  6. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Igår ramlade Aprils säkerhetspatch in. Den var på drygt 250MB så jag gissar på en del buggfix också även om jag inte hittat nåt själv.
     
    chraist gillar detta.
  7. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Idag kom säkerhetspatch för Maj. Ca 101 MB.
     
  8. bras_7

    bras_7 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus WiFi+LTE Editi
    Hej
    Jag har en Mi A2 av någon anledning som jag inte vet så har jag fått en massa dubbletter i mobilens telefonbok men hittar ingenstans att ta bort dubbletterna med mindre att jag får ta bort dem manuellt en och en, är det någon som har en ide hur jag kan plocka bort dubbletter på ett enkelt sätt . Har en Huawei Y6 och på den är det hur enkelt som helst att markera kontakter men det hittar jag inte på min Mi A2
     
  9. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Du har 2 svar i din andra tråd du skapat.
     
  10. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag testade en till min gamla galaxy s2. Skalet var inga problem utan det fungerade med det på iaf. Hastigheten på dessa brukar väl dock inte vara så snabb. Har för mig det brukar ligga på 600 eller 700mA. Hur varmt det blir kommer jag dock inte ihåg. Lär inte vara någon större värme misstänker jag.
     
  11. 8j0nte8

    8j0nte8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Jag verkar inte ha tur med min A2a (sedan köp i Maj). Började med bootloop problemet som många andra fick efter en uppdatering, men lyckades tillslut efter att totalt drainat batteriet få igång den igen.

    MEN i Lördags hände följande:

    Bakgrunden:
    1. Fick en länk skickat till mig med en livestream(blev förvarnad att den va lite spammig innan man kunde kolla på den) av en vän.

    2. När jag öppnar den så kom de där vanliga "Du har vunnit...." m.m. och telefonen vibrerade också till.

    3. Jag tänker att det är inte är värt det, och stänger sidan och väljer att rensa webbhistoriken, men den står där och tuggar så jag väljer att avbryta för misstänker den hängt sig.

    4. Får meddelande att gränssnittet inte svarar och väljer tillslut att starta om telefonen.

    Nu till problemet:

    När jag startar telefonen så visas "Androidone"-loggan ett par sekunder och slocknar. Har jag strömkabeln i så visas loggan, slocknar och visar loggan igen osv.

    Kan inte komma in i Recovery mode.

    Kommer in i Fastboot men fattar ej vad jag kan göra där.


    Helst skulle jag se att det finns något sätt att rädda vissa av apparna vars innehåll ej synkas(kör dumt nog några anteckningsappar som ej har synk till molnet). Kan ni hjälpa mig med någon idé kring det så skulle jag vara mycket tacksam! (lagt många timmar och börjar tappa energi).

    Mycket tack på förhand/
    Jonas
     
  12. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Idag kom Julis säkerhetsuppdatering. Ca 144 MB.
     
  13. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Funderar på att skaffa denna. Dock har jag några frågor som någon kanske har svar på.

    *Fungerar det att ansluta till flera BT-högtalare samtidigt på ett bra sätt?

    *Fungerar miracast, dvs kan jag ansluta mot sådana enheter utan att behöva använda Chromecast?

    *Är kameran något att hurra för?

    Allt gott!
     
  14. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Menar du spela upp på flera BT-högtalare samtidigt? Isf tror jag inte detta går utan det är väl bara en enhet ansluten åt gången. Det krävs väl bluetooth 5 för detta om jag inte minns fel.

    Miracast vet jag inte mycket om, men ska man streama från playtjänster känns det som en chromecast är det bättre valet.

    Kameran är helt ok förutom i mörka miljöer där den likt många andra telefoner är rätt kass.
    Lite exempelbilder: Photos taken with camera of Xiaomi Mi A2
     
    fretig gillar detta.
  15. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Precis, spela upp musik på flera högtalare samtidigt. Det ser ju ut som att BT 5 finns, men funkar det på så sätt jag efterfrågar? Är en dealbreaker för mig :)

    Gällande Miracast få har jag för mig att Xiaomi är bra på att inte låsa den funktionen, men behöver få bekräftat att även det fungerar.
    Chromecast är en styggelse när man har en liten projektor med inbyggd Miracast :)
     
  16. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

  17. sweanisse

    sweanisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    chilimobil
    Telefon:
    Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil
    Telefon:
    Xiaomi Poco X4 Pro 5G
    Du behöver Android SDK Platform-Tools/platform-tools-latest-windows.zip
    SDK Platform Tools release notes | Android Developers

    kör du Windows behöver du köra cmd/kommandotolen som administratör/admin

    Author: MIUI Official TeamVersion: V10.0.9.0.PDIMIXM (Android P) Size: 1687M
    Stable ROM
    MIUI ROM for Mi A2 - MIUI Downloads - Xiaomi MIUI Official Forum

    Du behöver flasha om din xiaomi A2 för att kunna lösa detta
    xiaomi A2 men går aldrig via recovery mode utan fastboot mode
    du kan eventuellt också behöva ha ett xiaomi konto för Xiaomi Flash Tool 20181115


    andra saker som är värdefulla att använda sig av är dessa


    Open Settings, and select “About”.
    Tap on “Build number” seven times.
    Go back, and select “Developer options”.
    Scroll down, and check the “Android debugging” or “USB debugging” entry under “Debugging”.
    Plug your device into your computer.
    On the computer, open up a terminal/command prompt and type adb devices.
    A dialog should show on your device, asking you to allow usb debugging. Check “always allow”, and choose “OK”


    används för bland annat för upplåstning av bootloader
    fastboot devices
    fastboot flashing unlock
    fastboot flashing unlock_critical
    fastboot oem edl


    används för låsning av bootloader
    fastboot devices
    fastboot flashing lock
    fastboot flashing lock_critical
    fastboot oem edl


    hade räckt med att startat upp enheten i fastboot
    Skulle nog rekommendera att vänta med att installera 11.0.4.0 eller 11.0.5.0 pga av problem
    V11.0.4.0.QDIMIXM,V11.0.5.0.QDIMIXM<--mjukvaran drar mera batteri än tidigare versioner versioner gjorde
    V11.0.4.0.QDIMIXM,V11.0.5.0.QDIMIXM<--snabb laddning verkar inte funkar i V11.0.4.0.QDIMIXM,V11.0.5.0.QDIMIXM

    V10.0.18.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.17.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.16.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.15.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.14.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.13.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.12.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.11.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.10.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.9.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.8.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.7.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.6.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.5.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.4.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.3.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.2.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare
    V10.0.1.0.PDIMIXM<--denna versionen verkar inte dra mera batteri än tidigare

    (11.0.4.0) första versionen med android 10 är OTA uppdatering någon fastboot fil verkar inte ha kommit än
    (11.0.5.0) andra versionen med android 10 är OTA uppdatering någon fastboot fil verkar inte ha kommit än

    men passar på att länka till OTA uppdateringar direkt ifrån xda-developers men observera att att skulle nog låsta upp bootloadern innan för att kunna flasha ny rom
    [OTA][DUMP][JASMINE] v11.0.5.0.QDIMIXM
    [FASTBOOT] [jasmine] Xiaomi Mi A2 FASTBOOT Images <--här finns nyare fastboot romar
     
    Last edited: 28 jan 2020
  18. uddis

    uddis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    137
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    Köpte mig en Xiaomi Mi A2 via Amazon, tänkte ha som lite extratelefon, fick en OTA sen verkar den vara låst på Novemer 2018 Security patch och Android 8.1 Jamenar så här dags när snart Android 10 är på G ut så bör den väl åtminstonde få Pie? Jag har provat att köra med VPN efter lite googlande men någon annan som nyligen köpt en och haft samma problem?
     
  19. Jimmy 76

    Jimmy 76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2017
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    381
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    s23 ultra
    Låter konstigt min mi a2 hade iallafall aug Patch om jag inte minns fel och android 9 då det är android one lur, googla lite verkar som oktober Patch är släppt , vet när jag fick hem min så gjorde jag många uppdateringar på den , då den inte hoppa direkt till senaste utan gick igenom alla som hade släppts
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 20 okt 2019
  20. uddis

    uddis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    137
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    Ja precis, dom brukar ju alltid gå igenom patch efter patch, brukar ta en evighet :) men min säger att den är på senaste nu, vilket är november 2018:eek: