Xiaomi Mi Max 3

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av zaq, 17 mar 2018.

  1. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det är 4GB 64GB för att förtydliga?
    Inte 6GB 128GB
     
    scann3r gillar detta.
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fick hem detta skal igår:
    For Xiaomi Mi Max 3 Case Clear Silicone Slim Gel Cover & Full Screen Protector 7426911451367 | eBay

    Fungerar helt okej, inte speciellt skrymmande även om telefonen blir lite större såklart. Betydligt bättre grepp ger det iaf.

    Har ni som har Max 3 några problem med att samtal bryts? Jag har varit med om det några gånger nu. Kan bero på att jag kommer åt "lägga på" knappen då skärmen ibland tänds under samtal på grund av att jag vrider telefoner, dock inte säker på om det är detta som orsakat problemet.
     
    Mongroovy gillar detta.
  3. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Du kan prova ha headset och skärmen satt på 30 min standby så att skärmen är på hela samtalet. Så märker du om det verkligen bryter eller om det var så att du råkade lägga på själv
     
    Albin N7 gillar detta.
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Misstänker nu att det är skalet som orsaker de brutna samtalen (via försämrad mottagning!?). Kan det vara så? I morse fick jag ett sms om att någon försökt ringa mig vilket betyder att uppkopplingen varit nere och samtalet inte gått fram. Sedan har samtal brutits 3 gånger idag. Har inte haft dessa problem tidigare. Började använda skalet igår. Har nu tagit av skalet och haft två samtal som inte brutits.
    Kanske är det ett sammanträffande men känns konstigt. Dock ser mottagningen bra ut även med skal på.
     
  5. Minimaexmalis

    Minimaexmalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49
    Det låter jätteskumt, då borde ju samtalen brytas bara du är inne på toaletten.
    Däremot kan jag säga att det är ibland konstiga blandningar i mobilskal, hade ett ljusgrått plastskal som jag beställt från Ebay där själva "luckan" på flipcover:et ledde ström..
    Multimetern pep när jag hade summern på och det gav resistans. Helt sjukt..
    Fast ditt var väll genomskinligt...
     
  6. Bioelite

    Bioelite Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2018
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    7
    Vart ska man beställa för att få en telefonjävel? 9 dagar sedan jag beställde från Tradingszhene eller vad fan det heter efter goda omdömen här i tråden. Ännu ingen telefon skickad och dom spelar efterblivna på mail och svamlar.

    Vill ha en telefon skickad NU eller inte alls. Notera att jag nöjer mig med 4gb och har även beställt densamma.
     
  7. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Den svarta varianten finns i europeiskt lager i Honorbuy.com. Enligt min erfarenhet skickar dom väldigt snabbt.

    Nackdelen är att du får den icke helt optimala kinesiska romen.
     
  8. Bioelite

    Bioelite Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2018
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    7
    Tack för svar, får väl försöka lyckas avbryta den här ordern på något vänster och köpa nått annat eller en ny mi max 2. Trött på det här tramset nu.
     
  9. Minimaexmalis

    Minimaexmalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49
    Om du orkar skulle det vara intressant att läsa vad de skriver till dig på TradingShenzhen.. Har varit nära att lägga en order där nu sen de erbjuder Xiaomi.eu romen..
     
    Atmos gillar detta.
  10. RobSjo

    RobSjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2017
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    35
    Har haft endel samtal som inte vill kopplas fram, samt att folk som ringt mig inte har kopplats fram heller. Har varit likadant på "globala romen" och EU-romen. Lite mysko, sen har jag endel täckningsluckor där jag bor också.
     
  11. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 761
    Mottagna gillanden:
    1 612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

    För mig var TradingShenzen jättesnabba. 7 dagar från beställning till leverans med DHL.
     
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    [
    Ligger ju en ute till försäljning nu på forumet. Kolla där.
     
  13. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Jag köpte en annan mobil från honorbuy o hade den 2 dagar efter betalning och ja gjorde beställningen på kvällen (EU lager). Galet snabbt! Lite dyrare dock.
     
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter helt klart mysko. Kanske är det ett vanligt problem på Max 3. Var några på XDA som också rapporterade bekymmer med samtal som bröts etc.
     
    RobSjo gillar detta.
  15. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Löser sig nog med mjukvarufix. Hade samma problem med min S9 ett bra tag. Sjukt störande då jag pratar mycket i telefonen på jobbet. Folk trodde att jag lade på avsiktligt vilket var lite retligt. Men sen kom en OTA och problemet va löst.
     
    flipp och RobSjo gillar detta.
  16. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Beställde min Mi Max 3 nu! Taggad. :D haft både Redmi Note 5 AI och Mix 2S, även Redmi Note 4 därinnan, tycker verkligen att Xiaomi är så grymt underskattade inom Android då jag tycker att dom levererar åtminstone mjukvara som är långt överlägsen t.ex Huawei (som troligtvis har det gränssnittet jag ogillar mest av alla tillverkare), även om hårdvaran är... ojämn mellan telefonserierna, kanske man kan säga? Men för priset, sjukt värt!

    För att klargöra, versionen med 4/64 GB, ville ha den med 6/128 GB, men orkar inte vänta och vill helst inte beställa från Kina, hoppas att 4 GB duger också. :)
     
    Last edited: 15 aug 2018
  17. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Min telefon skickades igår från Xiaomi store på aliexpress, eller DHL fick informationen. 6gb/128gb
    Nu ska den bara inom UK för att slippa tull, hoppas ha den i nästa vecka.

    Ett av alla skal har trillat in också, nu hoppas jag samtidigt att skärmskydden kommer innan då jag fick det fina nöjet att betala postnords SKITavgift igen...
     
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Upptäckte idag att min Max 3 har den klassiska hörlursbuggen med att ljudvolymen när man spelar upp media i hörlurar automatiskt sänks. Otroligt frustrerande, när man höjer volymen tar det bara några sekunder så sänks den automatiskt igen. Hade liknande problem på Mi 5s Plus men det åtgärdades men en uppdatering.
     
  19. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    För er som är nyfikna på lite bilder så strövade jag runt lite med telefonen nu och fotade lite.

    Allt taget med auto och auto HDR

    IMG_20180814_193954.jpg IMG_20180814_194034.jpg IMG_20180814_193834.jpg IMG_20180814_181248.jpg IMG_20180814_194144.jpg IMG_20180814_193918.jpg IMG_20180814_194245.jpg IMG_20180814_193940.jpg
     
    Atmos, RobSjo, maww och 1 annan gillar detta.
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fint!

    Tycker Xiaomi förbättrat sig rejält på kamerafronten senaste året. Numera fungerar HDR-funktionen riktigt bra. Tycker det var mycket shutterlag på deras tidigare lurar när man använde HDR. Stockkameran på Max 3 är riktigt bra i dagsljus till halvdunkel belysning. Vid riktigt dunkel belysning är det bra att komplettera med gcam modden.