Xiaomi Mi Max 3

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av zaq, 17 mar 2018.

1. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Som jag länkade förr
    Luanke Shock-proof Armor Defender Phone Back Case for Xiaomi Mi Max 3 - $3.16 Free Shipping|GearBest.com

Den här finns också
    Xiaomi Mi Max 3 Mountable Shockproof Rugged Case for Outdoors

Sen får vi se om spigen kommer göra något skal till mi max 3.
    Jag skickade ett mail till företaget och frågade om de kommer göra det.

Svar:

Last edited: 17 aug 2018
  2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 695
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Dyker säkert upp inom någon månad. Om man vill ha en så bra upplevelse som möjligt på Max 3 just nu är det Xiaomi EU som gäller. Hos tradingshenzhen kan man få den förinstallerad. Alternativt kan man köpa den med officiell kinarom och sedan flasha in EU-romen manuellt. Kör man på det senare alternativet riskerar man dock att behöva vänta 10 dagar innan man kan låsa upp bootloadern. Personligen ser jag ingen stor poäng i att vänta på officiell Global ROM då Xiaomi EU ändå brukar vara bättre, men ogillar man custom roms av någon anledning får man avvakta köp eller köra kinarom med handpåläggning för google services m.m.

bernard gillar detta.
  3. Juturna

Juturna Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Fick meddelande idag om att jag kan hämta ut min lur nu. Så blir efter jobbet. :) snabbt jobbat av dom på Honorbuy!

bernard gillar detta.
  4. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Vilket fraktsätt ska jag välja på tradingshenzhen?

På den där bilden står det att dhl ger importavgift medans Global priority inte ska ge det??

bernard gillar detta.
  5. flipp

Mottagna gillanden:
    8 695
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Global priority är utan moms/tull men tar ca 2 veckor från beställning. Utifrån erfarenheter från användare i denna tråd verkar man få betala en liten avgift om man tar DHL, tror 200 kr har nämnts. Fördelen med DHL är att frakten går betydligt snabbare (runt en vecka från beställning tror jag).

bernard, Minimaexmalis och johnconnor gillar detta.
  6. Mongroovy

Mongroovy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Tror eller vet du om teamet bakom Xiaomi EU kommer gå över till att basera sin Rom på Global Official när den kommer? I så fall tänker jag att det kanske kan vara lönt att vänta till dess.

7. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Tack. Jag skiter i om att det tar längre tid så länge det blir billigare utan tull är jag nöjd.
    Beställde alldeles nyss en 6GB 128GB Black med Xiaomi.eu (Multilanguage) och ett Nillkin tempered glass
    för €341 som i skrivandes stund är 3 571,22SEK enligt nordeas valutaomräknare.

Edit: Beställde även de skal jag nämnt innan i grå och det andra i svart.

Edit 2:
    Läser man under faq: Are there any customs duties on import?
    NOTE! We also offer shipping methods where no customs fees and no import VAT are incurred. These include DHL UK Line, Singapore Post, Turkey Post, "Sweden Post", NL Post, China Post and Global Priority. However, these are not available with every order, as these shipping methods are based on the sender’s country and the goods. An option to save costs is Global Priority.

Där nämns ju Sweden Post. Så får hoppas att det inte blir några extra avgifter.

Last edited: 17 aug 2018
    bernard och Minimaexmalis gillar detta.
  8. SalkinA

SalkinA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Nej, det kommer dom inte att göra, Xiaomi EU baserar sina ROMS på den kinesiska betan som släpps varje vecka, och det gäller alla telefoner.

bernard och Mongroovy gillar detta.
  9. flipp

Mottagna gillanden:
    8 695
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Precis och det är ju en fördel och själva poängen med EU-romen eftersom den kinesiska betan är bättre än den globala. Att göra en EU-rom av global official skulle vara poänglöst.

katho, bernard och Mongroovy gillar detta.
  10. Bioelite

Bioelite Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Hatten av till Honorbuy, fick telefonjäveln innan helgen ändå.

Nu då till nästa grej, massa kinesiska tecken fan överallt. Jag är TOTAL noob på Android och pyssla med sånt här, det har säkert länkats tidigare. Men sitter någon på en guide till en total novis för att installera eu-romen?

Kan väl tycka det är aningen magstarkt att kalla detta en "english version". Väldigt mycket Kinesiskt.

11. Juturna

Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Typiskt, hade hoppats att det inte var såpass illa då jag också är komplett novis vad det gäller att installera ROM:s. Försökte följa en guide en gång men lyckades verkligen inte ens, men har också rätt kasst tålamod...

12. Bioelite

Mottagna gillanden:
    7
    Well, nu är jag rätt basic vad det gäller allt med android. Insåg just att man kan byta tangentbordet till ett icke-kinesiskt från Play Store tex. Så det kanske inte alls är så illa. Det mesta är på engelska.

13. Blend

Blend Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Hej!

Jag är nyreggad men har följt tråden med spänning "offline" :P

Ville dela med mig av min erfarenhet:

Som flera andra här så beställde jag en Mi Max 3 6/128 Global ROM + DHL/EU leverans från Aliexpress (Xiaomi MI Store) den 24 Juli.

Har haft en lång dialog/tråd med butiken, där dom lovar att skicka telefonen hela tiden... "just wait couple of days friend" och diverse andra ursäkter.
    Skickade även en länk från XDA forum där dom varnar för att installera sk "Fake Global ROM" till butiken och svaret jag fick ordagrant: "Do not worry. We have that ROM from some factory workers so we can install it" ..... Snacka om skojare!! :ehm:

Xiaomi ekosystemet är så fragmeneterat. Vem som helst kan kalla sig "MI Store" och sälja prylar.
    När jag ringde till MI Store i Spanien (fysisk butik) så varnar dom från att köpa från icke officella kanaler eftersom 2 års garanti slutar att gälla, vilket gör mig mer förvirrad.
    Idag när jag ringde butiken igen så sa dom att Mi Max 3 kommer till Europa i September och att jag borde vänta tills dess med att köpa för att få äkta ROM och garanti m.m (inte officelt bekräftat men kommer från anställd i Madrid butiken)

Med tanke på allt strul och hasslande från Kina butiken så vill man bara avbryta ordern och invänta och se om den släpps i EU i September. Jag har väntat så läge och dessutom har den initiala glöden/hypen nästan dött ut efter allt strul/väntande.

Misstänker att det finns flera som beställt 6/128 och känner igen sig? :D

maww och Mongroovy gillar detta.
  14. flipp

Mottagna gillanden:
    8 695
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Konsensus gällande inköp av Max 3 är att skippa säljarna på Aliexpress och köpa från Tradingshenzhen eller Honorbuy. Det är så folk har gjort här på forumet.

6/128 versionen finns ju på Tradingshenzhen med förinstallerad Xiaomi EU. Bättre än så blir det väl inte just nu?
    BUY Xiaomi Mi Max 3 - 6GB/128GB - Phablet with awesome price

katho och Atmos gillar detta.
  15. flipp

Mottagna gillanden:
    8 695
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    scann3r gillar detta.
  16. Bioelite

Mottagna gillanden:
    7
    Skulle dock välja Honorbuy ALLA dagar i veckan. Trading lyckades inte shippa någon 4gb lur till mig iaf på 11 dagar. Lyckades avbryta ordern igår eller vad det va. Fortfarande inget svar på vad som hänt.

17. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Skulle inte förvåna mig om instegspriset hamnar på 5500kr om de börjar säljas i Sverige eller i europa

Får hoppas på det bästa att min kommer iväg. Jag bryr mig inte om det tar lång tid att få hem den.
    Bara den skickas förr eller senare, så att jag inte blir blåst på pengarna.
    Samt att jag slipper greja med bootloadern själv. Är inte på humör att flasha romar nu i sommar..

Albin N7 och Bioelite gillar detta.
  18. Bioelite

Mottagna gillanden:
    7
    Fan vad jag önskar att jag va som dig. Men är ju så satans hetsig och kan inte vänta en minut.

19. Juturna

Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Jag är likadan, fan för impulsivitet. :(

20. SalkinA

SalkinA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Min är på väg nu och förväntas levereras på måndag. :)

Ringde DHL och dom skulle omdirigera den så den kom till service pointen som ligger närmast mig (verkade vara på väg till en som låg flera kilometer bort).

Får se om man har tur med bootloadern och kan låsa upp den direkt eller inte (på min Max 2 lyckades jag hitta en äldre version av Mi Unlock så jag slapp vänta).