"Slå till på Maxen. . . . Maxen mappar helt enkelt min kravlista . . . Den är inte perfekt men den ligger bra nära.
Råkade på den här tråden i kväll, tänkte till, jämförde, kom fram till att du har rätt, och att den är helt rätt som nästa mobil för mig efter Doogeen, och slog till nu när det finns 94st. kvar.
Mi5 var populärare, de tog helt slut. (addendum: de fyllde på med Mi5 igen inatt)
Det den saknar för mig är nog bara band 20, som är dock det som finns hos Telia härute i obygden, så det blir intressant att testa.
Men jag har ju bredbands sim-kortet i en router just nu, inte i mobilen för tillfället, och routern har band 20, så det kanske inte är något problem? Det får vi se . . .
Det jag spar in på att inte köpa någon mer surfplatta (dottern fick den förra) kan jag lägga på någon fiffig router lösning. Jag har sneglat på Xiaomis dyrare Smart Home routrar med !GB hårddiskar i sig, men köpte av en slump en liten Huawei Cube E5180 begagnat på Ebay från en kille i Budapest, får se hur pass portabel den kan bli.
Tack iaf för den här tråden. Tycker Xiaomi är ett intressant företag med sin egen variant på "Smart Home". Nackdelen med dem har varit den nästan totala avsaknaden av "engelska". Har ni testat deras "Smart Home" app?
我說中國話,不舒服。
Last edited: Sep 21, 2016