Köpte min från Gearbest för ca 1500 inkl frakt (2GB versionen) och fick den levererad på ca 3 dagar efter att de sende den med DHL. Måste ha haft tur eftersom jag fick den internationella ROMen och inte den kinesiska, vilket jag trodde att jag skulle få eftersom det inte stod något och det fanns en dyrare international version som jag inte köpte. Väldigt positiv hittills! Telefonen känns välbyggd, är snygg, snabb och jag gillar MIUI skarpt. Det enda problemet jag stött på är att jag inte fick notifikationer från Messenger och dylikt när skärmen var avslagen, men det kunde jag fixa med att pilla lite i inställningsmenyerna. Inte laddat telefonen alls, kom iofs typ fulladdad men sitter fortfarande på 60% efter ett dygn med mycket användande.
Jag har också kört den några dagar. Gillar verkligen android 7.1 . däremot är det lite force close här o där och skärmen vaknar lite sent. Men den funkar, inga problem med data eller samtal. Vad tycker du?
Det är "daily driver" material så länge man bortser från kameran. Någon app ger som sagt force close nån gång ibland eller skärmen förblir svart när man låser upp den men det händer mig väldigt sällan. Jag gillar också Nougat och tycker om att det är blått istället för grönt nu det ser snyggare ut. Nya notifikationsfältet är det jag gillar framförallt med Nougat. Snyggt och funktionellt. Efter att ha satt "display size" till minsta och även ändrat "smallest width" i developer options till 590 så är jag nöjd med storleken på allt. Tabletläge aktiveras om man sätter det till 600 eller uppåt. Skönt med inbyggd fullständig DPI-kontroll.
Får hem min 64GB/3GB Mi Max vilken dag som helst. Hur flashar jag den? Vilken ROM bör jag använda? Har inte haft android på några år så kommer inte ihåg hur man flashar.
Ganska omfattande svar på den frågan ansök om unlock kod från xiaomi. Lås då upp bootloadern http://en.miui.com/unlock/ Sen är mitt tips att gå vidare med guider från xda
Om du bara vill flasha en Global Xiaomi ROM så kan du göra det utan att låsa upp telefonen. Jag laddade ner följande senaste Miui 8 Global Stable ROM och den funkar fint. http://en.miui.com/thread-427361-1-1.html 1. Ladda hem Xiaomi MiFlash Beta (har för mig det ingår drivers i det paketet) och installera. http://xiaomitips.com/download/new-miflash-beta-one-click-install-miui-fastboot-rom/ 2. Stäng av mobilen 3. Håll in båda volymknapparna och sätt i USB-kabeln, släpp knapparna. 4. Starta XiaomiMiFlash 5. Tryck på Refresh 6. Flasha i XiaomiMiFlash Beta (Välj Clean All) Notis: Jag fick inte min ena Windows 10-burk att hitta telefonen i MiFlash så jag provade en annan med Windows 7 och då fungerade det.
Har varit helnöjd med billighetsfodralet som följde med Max:en. Sedan idag fick jag för mig att testa kompassen, eller finare - magnetometern. Icke som icke, sensorn finns uppenbarligen och ger något ifrån sig, men kalibreringen fungerar inte, och kompassnålen snurrar omkring som ett vilset bi som inte hittar tillbaka till sin kupa. Sedan kom jag att tänka på vad som finns i fordralen som gör att de slutar tätt - just det! Magneter! Väck med fodralet ovh vips! fungerar kompassen. Söndsgskvälls nöje . . . felsöka sitt eget huvud.
Mi Max nu i Ventspils, Lettland sedan igår, med Telia roaming via lettiska LMT. Inga problem hittills, 4G LTE överallt inne i Ventspils, band 3 säger CellMapper. Har för mig att LMT inte använder band 20 alls. Men fru använder dock Bite, som visst använder band 20, så ska försöka testa även med Bite sedan. .
Det är lätt att man blir blind när köplusten lever rövare,är det här en bra eller dålig affär?https://www.aliexpress.com/store/pr...17618.html?spm=a2g01.8270725.ve8b0a8.4.V4xhpu
[Quote = "ASR, post: 2001877, medlem: 35511"] Bra pris Om du Kan leva med storleken [/ quote] Storleken har betydelse
Fick min 128gb Mi Max igår. Underbar telefon än så länge! Allting flyter på väldigt bra, sen verkar ju även batteritiden vara väldigt bra. Oroade mig innan för att 1080p skulle vara för lågt jämfört med min S7 Edge, men skärmen på Mi Max är verkligen underbar
Tänkte bara fråga, ni som kör med rr rom finns det split screen och fungerar den med alla appar? Dvs man kan välja vilken app som helst att köra i split screen
Split screen funkar. Det går bra med så gott som alla appar, har bara stött på en tror jag, som inte funkade.