Jag är riktigt nöjd faktiskt. Händer att jag upplever den som ojämn, men jag har börjar starta om den på morgonen vilket verkar fungera. 5 timmar sot brukar nås från 7 till 22/23. Bättre än min oneplus 5t hade!
Är det samma kamera på Mi Mix2S som det är på Mi 8? Kollade på gsmarena och alla kamera specifikationer är desamma.
Ska vara exakt samma. Xiaomi har sagt att mi mix 2s ska få uppdaterad mjukvara för at matcha 100%. Selfiekameran är ju dock av lägre MP.
Tack för att du bekräfta det . Det var just den bakre kameran jag var mest nyfiken på. Det är alltså olika mjukvaror på kameran på Mi Mix 2S och Mi 8 idag?
Yes, om jag minns rätt så resulterar i en minimal skillnad poäng i slutresultat hos DXOmark. Xiaomi Mi Mix 2S Camera To Get As Good As Mi 8 Through A Firmware Update - Gizmochina
Hur är temastödet? Min lilla erfarenhet av Xiaomi är att det finns stöd för ikoner och bakgrunder men hittade inga som ändrade alla systemappar. Är på jakt efter något motsvarande material dark/black som finns till Samsung. Där alla systemappar, t.ex. telefon, meddelande,kalender, inställningar, galleri mm får mörk bakgrund
Du måste ändra telefonens region (i inställningar) för att byta teman. Ställ in USA så bör du hitta tema appen, när du väl har bytt kan du återgå till Sverige igen
Sedan kan man installera ett tema som är mörk och sedan köra Nova launcher ovanpå . Då är alla menyer mm mörka och behålls nör Nova körs
Brorsans polare från Kina ska till Europa i augusti o funderar på beställa me en sån hem, kostar cirkus 4400 sek. Enda ja funderar på hur de funkar i Sverige och inte funkar? Hur de är med täckningen bla Google finns ju inte i Kina så bör ja göra något rent praktiskt när jag får den?
Täckningen blir inga problem. Den har komplett bandstöd. Du kommer behöva installera google play manuellt (vilket är enkelt), du kan också flasha in en global version av MIUI eller en custom rom som t.ex. Xiaomi EU. Det senare kräver dock att du låser upp bootloadern. Finns massvis med guider för hur du gör på nätet.
Tack för svar! Då är de me andra ord inga problem! Då återstår endast en sak att bestämma vilken telefon man ska köpa haha. Op6 vs xiaomi mi mix 2s, har du något att tillägga där??
Svårt avvägande! Beror väl främst på hur viktigt "stock Android" är för dig samt vad du tycker om notchen. Trådlös laddning vs. Regnskydd?