Funderar på att köpa den här nu när den går att köpa i Sverige till bra pris. Svårt att slå för under 4000:-. Jag har några frågor som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med, jag har aldrig använt någon Xiaomi förut, eller någon annan Kina-mobil heller.
- Vilka nackdelar skulle ni säga att den har? Det är lätt att hitta saker som den är bra på, men vad är andra mobiler bättre på? Den är ganska tung, men det syns ju i specifikationerna. Selfie-kameran struntar jag i.
- Fungerar Netflix HD? Läste att den inte har Widevine L1, stämmer det fortfarande? Kommer den få det? Märks det i andra appar, kan man se på Youtube i HD?
- Fungerar BankID, Swedbank wallet och liknande?
- Fungerar Google camera felfritt? Svårt att hitta rätt bland alla gamla forumtrådar med olika versioner.
- De flesta recensioner är från när telefonen kom ut, då var ljudet på inspelade videos väldigt dåligt. Är det fixat? Är det acceptabelt eller bra?
- Hur är vibratorn? LG och Apple har väldigt bra vibration, hur står den sig?
- Vad får ni för batteritid, standby och med skärmen igång? Jag brukar använda GPS ganska mycket när jag är ute och går och springer, räcker batteriet länge med appar igång men skärmen av?
- Vad jag förstår så verkar det inte som att Xiaomi brukar uppdatera telefonerna så ofta, så det kanske inte blir något Android Q. Men med Treble så borde man väl kunna lägga in någon Q-ROM när det är dags som fungerar buggfritt, eller?
Det står nog mellan Xiaomi Mi Mix 2S, Nokia 8.1, och LG G7. Folk i den här tråden är kanske inte så opartiska, men vilken tycker ni verkar bästa köp om man bara vill ha något som fungerar, men ändå inte är helt oteknisk om det skulle behövas?
Last edited: Jan 24, 2019