Xiaomi Mi Mix 2S

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av Cash, 6 mar 2018.

  1. andoon

    andoon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Den verkar ganska bra, men NFC är ett krav nu när mobilbetalning äntligen kommit till Sverige.
     
  2. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag ber om ursäkt om jag går för mycket off-topic i tråden nu, men jag undrar om du testade någon annan rom än Miui på din Pocophone F1? Jag är positivt överraskad över att du inte kan säga om Pocophone F1 är bättre eller sämre än Mi 8 (förutom batteritiden då), det känns som ett väldigt gott betyg till F1 med tanke på priset.
     
  3. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    3000 känns egentligen I minsta laget för min an ändning. Men det är just där det ligger, personlig användning. Jag överanvänder mina telefoner lite och behöver ett batteri som inte klagar innan jag lägger mig och då fallerar LG G7. För de som använder telefonen mer sparsamt över en längre tid så som @dannejanne@dannejanne verkar göra är den säkert bra. Så det beror mycket på dig vilken telefon som ger dig bra uthållighet.

    För mig var dock det enda som utgör LGn ljuduttaget (som jag inte utnyttjar) och den fenomenala vibrationsmotorn. Skärmen är nice, men det är dem på Xiaomis telefoner också.
     
    dannejanne gillar detta.
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 443
    Mottagna gillanden:
    8 375
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Testade bara MIUI. Mix 2s, Mi 8 och Poco F1 är ju i grunden samma telefoner så inte helt överraskande tycker jag. Identiska systemchipp, samma mjukvara och relativt lik kamerahårdvara. Det som skiljer är väl främst utseende och byggkvalitet där Mix 2s är mest premium och F1 minst premium. F1 har å andra sidan en klar edge i batteritid medan den saknar NFC. Både Mix 2s och F1 har IPS-skärmar, dock oklart vilken som är bäst. Gillar man amoled vinner ju dock Mi 8 där.
     
    Droid82 gillar detta.
  5. Droid82

    Droid82 Guest

    Sant, men jag upplever att tillverkare ibland kan spara i budgeten med tex sämre proximity sensor, sämre ips-display och lite allt möjligt men kul att de inte verkar gjort detta då. :) Tack för svaret.