Xiaomi Mi pad 2

Diskussion i 'Xiaomi' startad av Gizmokvack, 2 dec 2015.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 439
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    4K är för mkt känner jag. Jag är ju rätt svag för MIUI så kanske ändå skulle klara mig på Mi Pad 2. Angående batteritiden, drar den mycket i standby? Jag kan leva med att den inte har jättebra SOT men ogillar om den drar en massa batteri när den ligger orörd.
     
  2. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 143
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Den är ganska sparsam i standby, men drar mer än jag gillar när man använder den.
     
    flipp gillar detta.
  3. fbergstrand

    fbergstrand Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har du kvar den? Sugen på nånting i denna storlek.

    //F
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 439
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag har nu använt Mi Pad 2 i några veckor. Köpte den för 500 kr (!) här på forumet. Grymt bra pris. Är nöjd med byggkvaliteten, skärmen, högtalarna och formatet. Den är dock inte så ergonomisk, har beställt en TPU-skal som nog kommer göra att den känns bättre i handen. Batteritiden är acceptabel men långt ifrån bra. Kör den senaste romen från Xiaomi EU och den flyter på hyfsat men ramhanteringen är verkligen usel, appar stängs ständigt ner i bakgrunden. Skulle nog säga att det är bordeline om den är värd 1500 kr ny (vilket är nypriset). Har varit väldigt nöjd med de smartphones jag använt från Xiaomi men Mi Pad 2 håller inte samma höga nivå tyvärr.
     
    Last edited: 15 mar 2017
  5. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    En släkting har en Mi Pad 1 som jag importerade när den var relativt ny och han är fortfarande mycket nöjd med den. Hans sambo köpte en ASUS-platta samtidigt och den har gått sönder för länge sedan medan Mi Pad fungerar perfekt. Enda sura är att han kör en vendor-ROM som inte får uppdateringar men vi har inte orkat flasha om den (även om jag erbjöd mig göra det).

    Skulle rekommendera alla att hålla sig borta från Intel Atom för Android, det är en utdöd fossil nu.