Xiaomi Mi Robot Vacuum 2 robotdammsugare (2nd gen, 2017) Roborock S5x

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Swedroid, 26 okt 2017.

  1. lojden

    lojden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 5
    ROM:
    xXx
    Jag har samma problem... Problemet för mig är att jag har massa andra xiaomiprylar som inte går att köra på annat än mainland china. Suck.
     
  2. peter84

    peter84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2013
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor & Halebop
    Telefon:
    Samsung S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor & Halebop
    Telefon:
    Samsung S10e
    Jag har bara roboten som tur är. "Cleaning history" är borta ur appen numera har jag märkt. Så nu ser man ingen historisk städning
     
  3. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Vad kasst, gillar den funktionen.
     
    bernard gillar detta.
  4. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Nu har ali svarat. Deras svar e retur. Jag står för frakten! Suger hårt. De innebär mer än 1 månads tidsfötlust samt retur kostnad.
    Val 2 som ja hoppas säljaren nappar på är refund av halva priset.

    Försökte fixa själv. Öppnade och försökte se ifall ja hittar felet . Men felet ligger nog i motor borste eller moderkortet.
    Smörjde motorborstens rörliga delar (hjul) då de var helt torrt! Första körningen fick jag felet 1 gng istället för 2-4 gr per städning.
    Denna är mera svårt att mecka med än Neato och irobot.

    Har även hittat ett dumt konstruktions fel i borsten . Delar med lösning/bilder sen när ja hinner. Inget alvarlig dock.

    Om de blir retur så ska ja köpa fr Sv och SKITA fullständigt i china köp.
    Tokiga är att Webhallen har inga i lager. Hoppas Netonet får in också då dem är aukturiserade Xiaomi åf nu.
     
    Last edited: 30 maj 2018
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tack för rapporten om Ali. Jag har aldrig behövt använda dispute själv, men det låter ju som att det inte är särskilt användbart i praktiken.

    Jag hade trott att det skulle fungera mer som med PayPal. Där har man lite större konsumentmakt vid problem och PayPal brukar vara rätt snabba på att agera om något är uppenbart galet.
     
  6. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Synd att på netonnet så kostar dammsugaren nästan 6000kr. Inte direkt billigt...
     
  7. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Har använt dispute flertalet gånger på Aliexpress. Har varit lika spännande varje gång, men alltid gett önskat resultat i mina fall.
    Just saying.
     
  8. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Förstår inte, den är lika dyr som de andra robotdammsugare. Är den bättre än de andra? :) Mer nyfiken liksom än något annat. 6000kr är ganska maffigt, första kostade väl 3k?:)
     
    bernard gillar detta.
  9. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Beställde ju själv en från aliexpress Xiaomi roborock s50 robot vacuum cleaner 2 Wet drag mop Smart Planned with water tank 5200 mAh-in Vacuum Cleaners from Home Appliances on Aliexpress.com | Alibaba Group , kommer från Spanien om det nu stämmer. 3870kr... inte säker om de är eu versionen man valde eu plug. Så antagligen är de kina version med eu plug som extra. Vilken skillnad är de mellan eu och kina versionen? Går det att köra appen på Engelska eller bara kinesiska? Några andra skillnader?
     
    bernard gillar detta.
  10. kiddzor

    kiddzor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    ROM:
    Stock NEE
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 3
    ROM:
    Global Rom
    Beställde också från samma tog nog 2.5 vecka för den att komma fram (från att ordern vart märkt som shipped väntade nog i en vecka på att den skulle bli shipped) den gick från Spanien med deras motsvarighet till postmord (hände inte nånting på 10 dagar) till nån speditör i Nederländerna.
    När paket väl hade anlänt i Tyskland så tog DHL över och då gick det snabbt från Tyskland till Sverige på en dag och du får hem en sån där adapter till stickkontakten men tyckte den var för bulkig så beställde en sån här från kjell
     
    bernard gillar detta.
  11. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jo...verkar gå samma väg som för dig. Konstigt långsamma med hanteringen av beställningen. Lite skit bara när det är strax semester och är inte hemma då. Så de kan bli lite tajt med att få den före det. Hoppas de hanterar det snart. Skickade medellande till försäljaren och frågade om tiden. Men inget svar än. Bra idé med stickkontakten. Skall kolla när jag får den om jag får den :)
    Vet du vad det är för skillnad på eu versionen och kina versionen? Bara kontakten eller?
     
    bernard gillar detta.
  12. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    funderar på denna, men frågan är om det är värt betala 2k extra o köpa här hemma? tänker på garanti osv, tänkt köpa via netonnet som erbjuder 3 månaders öppet köp OM priset skulle gå ner en aning...

    edit: vart en från NoN, bara hoppas priset sjunker inom 3 månader, även skönt slippa huvudvärk vid eventuella problem.
     
    Last edited: 17 jun 2018
    bernard gillar detta.
  13. Fluffybreeze

    Fluffybreeze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2013
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tycker inte det är värt att betala 2k extra för det. Köpte en till mig själv och en till mina föräldrar. Inte haft några problem alls. Tycker den känns väldigt välbyggd.
     
  14. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    jo iofs men man har ju läst om vissa som haft otur o behövt skicka tillbaka, stå för frakten o väntetid osv nu slipper jag allt sånt, men visst hade ett lägre pris inte skadat. :)
     
    Last edited: 17 jun 2018
    bernard gillar detta.
  15. Fluffybreeze

    Fluffybreeze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2013
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hur många har du läst om som fått skicka tillbaka sin V2? Ja tror ja läste om en. Enda anledningen ja tycker är okej är för att man vill slippa vänta vid köp :) för den är riktigt bra!
     
  16. ted_h

    ted_h Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Bästa köpet på länge! Integrerat den med Home Assistant och Amazon Alexa. Har med hjälp av appen "Flolevac" tagit reda på koordinaterna för rummen och kan nu be Alexa att "vacuum the kitchen". Så jäkla nice!
     
    Mr.Tom, Gustav Karlsson, Mindir och 2 andra gillar detta.
  17. njocke

    njocke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    4
    Var riktigt nära på att beställa en Neato, innan jag hittade lite information om denna. Lönen kommer in på kontot imorgon och vi är så sjukt trötta på att dammsuga. Förhållandet har nästan tagit en törn. ;)

    Ni som köpt denna robot, är ni fortfarande nöjda med den?
    Läst igenom hela tråden och då verkar nästintill alla nöjda.

    Försökt hitta någon återförsäljare, vill helst inte dra via webhallen eller netonnet då det kostar 2000 kr mer.

    Samt säljarna på aliexpress verkar inte vilja skicka till Sverige längre? Tar man från Kina tillkommer momsen och då blir det genast dyrare? Vart hade ni köpt ifrån om ni köpt idag? o_O
     
  18. Edan1

    Edan1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade också det problemet, men jag hittade en återförsäljare på Aliexpress som skickar till Sverige. Beställde en robot därifrån nu i förmiddags: Xiaomi mi roborock Sweep s50/s51 Mi robot vacuum cleaner 2 MiJia Wet drag mop Smart Planned with water tank 5200mAh-in Vacuum Cleaners from Home Appliances on Aliexpress.com | Alibaba Group
     
  19. njocke

    njocke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    4
    Grymt! Gjorde faktiskt en beställning nu jag med, tack för tipset! Får hoppas att det inte blir något krångel med den, känns svårt att retunera. Men ska bli spännande!

    Hur stort avstånd tror ni att man behöver från soffan och mattan? Står att dammsugaren är 90mm, borde väl räcka med några mm över så att den har fri höjd? Eller kan det bli problem med värmen? :o
     
  20. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Min damsugare kom till posten idag... Skulle hämtas hem men tydligen inte. Står att kunde inte leveleras men går till posten som jag själv får hämta ut. Konstiga var att jag varit hemma idag och ingen post har varit hos oss :mad:
    Noh får hämta ut den själv imorgon.
     
    bernard gillar detta.