Intressant, väldigt intressant.
Jag får nästintill ifrågasättande känslor när jag läser dina första upplevelser, inte för att jag inte tror dig, utan för att det är så långt ifrån hur jag upplever att roboten fungerar. Första som senaste körning.
Jag anser att den arbetar extremt systematiskt med något enstaka undantag - Men då handlar det om att den gör klart en sektor och sedan tar en yta om kanske 1x1 meter i ett hörn där den logiskt sett (ur mitt perspektiv) kunnat dammsuga tidigare. Den har aldrig fått för sig att lämna ett rum och sedan komma tillbaka till det en eller flera gånger. Den arbetar hos mig som följer:
Parkeringen/dockan står under tv-bänken i vardagsrummet varpå den rullar fram 2 dm ungefär, scannar rummet lite snabbt och därefter ritar en ram runt ytan den skall städa genom att köra yttersväng runt ytan. När ett område är inringat tar den detta i spikraka linjer, utan att överlappa tidigare linjer eller köra på samma ställen flera gånger. Därefter går den till köket, som är av öppen typ i anslutning till vardagsrummet. Här ramar den in på samma sätt, vilket blir ett område som inkluderar matbord och stolar. När ramen är klar skapar den raka linjer. Därefter ramar den in korridor samt hall (även badrum om den dörren är öppen). Raka linjer görs även här utan att överlappa tidigare dammsugen yta.
När hall och korridor är klara vandrar hon in i sovrummet som har en med magnetremsa avskärmad långfransig matta. Då ritar den istället en ram runt mattan och intill rummets väggar. Därefter ritas även här raka linjer.
Det enda som tycks vara en smula ologiskt är matbordets stolar som är av högblank, rund typ. Ca 1,5 cm i diameter. Dessa går den runt från höger och vänster och sedan vänster och höger, kanske med en överlappning här och där - Men rent blir det trots detta.
Vad gäller upptagningsförmågan så anser jag att den är högst imponerande, det är kliniskt på mina golv även om jag tappat havregryn eller bara har det vanliga dammet och katthåret liggandes. Efter en slutförd tur finns inget kvar, på dina bilder ser det omfattande ut, nästan så att man undrar om borsten suttit där eller ej.
Återkom gärna när du testat lite mer.

Click to expand...