Yes använder alla 3 appar i min rmn3 pro. I brorsan mi5 är det endast amplify med donations version. Du måste flasha rätt xposed version i ditt fall med android 6 är det sdk23 samt arm64. Därefter in med xposed apk och aktivera modulen. Fungerar klockrent. Läs även på vilka wakelocks,alarms och services du ska blocka samt ändra tiden för. Efter det ska du märka en markant skillnad.
Har Amplify samt Xposed installerad , varje gång så gnäller Amplify på att luren inte är rootad när jag startar den. Den är rootad och jag har lagt till den i SuperSU.
Hmm kolla i din SuperSU om inte appen behöver uppdatera binaries? Se även över dina inställningar i SuperSU, ändra till grant och se om det blir skillnad. Btw kör du miui eller cm baserad rom? Om det är sistnämnda behöver du nog aktivera developer läget och aktivera root för adb och appar därefter kan SuperSU få root.
Provat både prompt och grant i SuperSu ingen skillnad. Kör just nu sMiui 8.0 beta 6.8.18 kan även säga att samma fel uppstod när jag hade RR installerad. SuperSu fungerar bra för andra appar som behöver Root, dom finns godkända i SuperSu.
Är det fler än jag som använder LastPass på sin Mi5? Jag har problem med att rättigheterna till accessibility försvinner hela tiden? Kan det vara MIUI som bråkar eller LastPass? Nu har jag sMIUI 6.8.18 installerat.
Hmm skumt, kolla om du har senaste twrp och supersu, minns du när du boota in i twrp ifall du valde Keep Read only eller körde modify? Kanske ligger något i det? Är väldigt osäker på vad du mer kan testa förutom att flasha in senaste SuperSU. Kolla i weekly tråden för xiaomi.eu som länkar till senaste root. Testa disabla miui optimazation i developer options, finns längst ner luren kommer kräva omstart efter det. Efter omstart aktivera tillgängligheten för lastpass. När det är utfört testa starta om mobilen och se om tillgängligheten är kvar.
Gjorde om allt från början, in i TWRP flasha RR , sedan superSU, Xposed samt Amplify från Play Store. och vips så börjar allt att fungera, donations versionen av Amplify och ingen blir gladare än jag Så gäller det att hitta vilka wakelocks och alarms man kan ändra på och vilka tider som gäller.
Jag föreslår en titt i den här tråden - rekommenderade inställningar för Amplify finns här. http://forum.xda-developers.com/android/general/guide-extreme-battery-life-t3095884
Någon som vet om man kan rensa mi5 pro via TWRP. Typ "Restore to factory settings" men så att TWRP, upplåst boatloader, senaste DEV firmware behålls? Mvh
Jo, men jag undrar om det är att likställa med en säkerhetsradering? Funderar på att sälja den och tänker att man kan ju bespara nästa användare besväret med att låsa upp bootloader m.m.. Men jag vill gärna radera all användardata säkert. Inget fel på telefonen, helnöjd. Men vill ha lite större skärm trots allt
Finns det någon bra anledning till varför jag INTE borde köpa mig en Mi5? Har en LG G2 just nu som jag kör CM13 på och är helnöjd förutom att den är lite seg ibland och har börjat tappa täckningen stup i kvarten. Är inte sugen på att lägga typ 5-6k på en telefon eftersom jag anser mig vara en ganska "casual" användare, kollar sociala medier, reddit, och surfar lite. Spelar aldrig och brukar inte heller använda kameran speciellt ofta. Har läst att Mi5 inte stödjer ett visst 4g-band. Jag bor i centrala Sundsvall och åker sällan utanför stan, har Vimla som operatör så det är väl Telenors nät. Hur mycket av ett problem skulle detta kunna bli? Det verkar som att jag kan köpa Mi5 Prime (64GB, 2.15GHz) på Aliexpress för $325 vilket blir typ 2800kr vilket jag tycker är en lagom prislapp för en ny telefon. Känns svårslaget om jag kollar på vilka alternativ som finns här i Sverige. Eller vad säger ni?
Jag fick min MI5 idag och får 21 Mbit/s ner, 3 Mbit/s upp på bredbandskollen när jag ligger på 4G/vimla (inomhus, i en förort till Sthlm). Det är lite sämre än vad jag fick med min gamla telefon (24 ner, 5 upp, moto x play) men får väl anses vara helt ok hastighet.
Köp en mi5 och lägg in https://s.shade.sh/mi5/ inofficiella CM, funkar förvånandsvärt bra för att vara utan kernel source.
Testar du inte med båda mobilerna samtidigt säger det ju ingenting. Det är INTE samma, Redmi Note 3 stödjer band 8 vilket är det viktigaste glesbygdsbandet för Telenor. Mi5 stödjer inte detta band. Annars finns det en internationell version av Redmi Note 3 nu med "alla" band. Ännu mer prisvärt om du ändå inte använder kameran.