S8 är något lättare och smalare, känns annars rätt lika. Har svårt för s8ans rundade kanter, skärmen blir så smal och man måste scrolla i sidledes rätt ofta. Betydligt bättre på Mi6. Båda lider av tok för mycket bloat, plockade bort 191! appar ur S8 utan att förlora nån funktionalitet jag använder. Dito för Mi6 är ca 100 appar, mest märkliga funktioner a la ringa kina eller direkt kina junk. Mi6 är klart vassare i snabbhet, miui är rätt lättdrivet och rappt. Batterimässigt vinner Mi6 lätt, VÄLDIGT bra batteritid, slår våra Mi max tom. Kameran är bättre på S8, helt väntat.
Sitter för tillfället med en OP5 men har redan blivit sugen på en Mi6. Får invänta MIUI ROM och se om suget dämpar sig, annars blir det väl ett köp antar jag...
Riktigt sugen på en Mi 6, dock relativt nöjd med min s8, särskilt hur den ligger i handen och enhandsanvändningen, och amoled-skärmen.
Jag är inget fan av Miui direkt, men lite handpåläggning och det funkar. Hoppas på större ändringar i Miui 9, ska jag skalas ner rätt rejält enligt nyhetsflödet.
Ja, finns svenska som språk. Update: Batteriet på 4G ser väldigt bra ut. Har nu 2 timmar och 2 min skärm på med 84% kvar på batteriet. Blandat användning med hel del surf på 4G. Update 2: 3 timmar och 27 min SOT @ 72% batteri. :
Hej hur fick du global beta? Låste du upp boot loader? Jag har mi6 128gb med 8.2.2.0 global stable skulle vilja köra med beta o testa Btw stable har inte svenska
Finns här: https://sourceforge.net/projects/xi.../files/xiaomi.eu/MIUI-WEEKLY-RELEASES/7.7.15/ Edit, går att flasha med låst bootloader.
Kolla här https://xiaomi.eu/community/threads/7-7-13-15-17.40780/ Har aldrig flashat med låst bootloader men dom påstår att det går.
Ok fast du måste låsa upp bootloader då så de är jävla drygt skulle vilja köra global beta inte EU så de känns lite sisådär, ska bli kul med miui 9 snart
Hahahaha fast ja har den inte för o flasha vill ha ett flaggskepp fast den är bra just nu skulle ja vilja ha lite bugfixar mest kring kameran och batteriet, jag får inte dina hastigheter med lte heller de tkr jag är konstigt