Xiaomi Poco X3 - allmänna tråden

Diskussion i 'Poco / Pocophone' startad av Millwad, 1 sept 2020.

  1. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Då kanske vi håller telefonen olika eller något.
     
  2. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    På de senare telefonerna med skärm ända upp måste man hålla luren lägre vid örat, vilket snabbt blir en vanesak, sen tänker man inte mer på det.
    Menar inte att det är exakt lika på alla telefoner men åt det hållet.
     
    cogli0ne gillar detta.
  3. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER


    Misstänkte att det kunde vara något sådant. Här har är ju högtalaren riktad lite uppåt medan den på tidigare telefoner var riktad rätt in i örat.
     
    ffodil gillar detta.
  4. akevolvo740

    akevolvo740 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hämtade nya uppdateringen 12.0.3.0 idag 220mb
     
  5. Droid87

    Droid87 Guest

    Japp det var väl en stabilitetsuppadering.
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nog den mest genomarbetade recensionen hittills av Poco X3. Dock är det kanske i hårdaste laget att jämföra den med midrangelurar som kostar dubbelt så mycket. Mi 10 Lite 5G hade passat bättre för en sådan jämförelse. Tyvärr tycker jag Xiaomi ofta blir behandlade styvmoderligt i recensionerna på olika tekniksajter. Man vill gärna fokusera testerna på det som är negativt och tona ned det som är positivt. Tidigare var det android authority som i sitt test av X3 gjorde en överdrivet stor affär av den inbyggda reklamen i MIUI (trots att den går att stänga av). Om t.ex. Sony, Nokia eller OnePlus hade släppt exakt samma lur hade mycket mer fokus legat på telefonens förtjänster. Motsatsen är nog Nokia faktiskt. De släpper skräplurar som Nokia 8.3 5G som inte är mycket bättre än X3 trots ett pris på 7000 kr. Ändå sätter flera tekniksajter ett halvhögt betyg, en telefon från Xiaomi med samma hårdvara och pris hade blivit fullständigt totalsågad. Helt ointressant att betygsätta en telefon om man inte gör det i relation till priset.
     
    Last edited: 11 okt 2020
  7. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Man fick ju ångra lite att man beställde från banggood, jag skickade beställningen 15e september, och den skickades äntligen 16:e oktober. Inte riktigt ok :/.

    Medan man väntar vore det såklart kul att höra från er som haft och provkört den ett tag, vad tycker ni nu när ni hunnit utvärdera den lite?
     
    ffodil och flipp gillar detta.
  8. AckoBaj

    AckoBaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    4
    Fick min från Banggood efter nästan en månad.
    Har använt den lite och än så länge är jag positivt överraskad. Har läst om ghosting på skärmen och att den är mindre bra än amoled men jag tycker att den är fantastisk. Har en mi9t som har något skarpare skärm men det är inte med mycket. Kameran är dessutom bättre än vad jag väntat mig på Poco. Särskilt selfies. Batteriet håller länge och den laddar galet snabbt. Det enda jag inte gillar är att den inte är särskilt snygg och att kameran sticker ut en hel del trots skyddet som medföljer.
    Men för 1800 kronor är jag väldigt nöjd då den är lika bra eller bättre på det mesta än min mi9t som kostade det dubbla.
     
    Stingray454, flipp och ffodil gillar detta.
  9. KomA_AmoK

    KomA_AmoK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Poco X3 NFC

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Poco X3 NFC
    Telefon 2:
    Razer Phone
    Använt pocon i snart en månad. Är väldigt nöjd med telefonen överlag men upplever inte att skärmens uppdatering känns så snabb som den borde alltid. Gick från en Razer phone så är van vid 120hz.
     
    ffodil och Stingray454 gillar detta.
  10. Rustik

    Rustik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2020
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    8
    Har kört min ett tag nu och är riktigt nöjd med batteritid etc. Kameran är helt okej, likaså skärmen. Tycker jag fick väldigt mycket valuta för slantarna. 2800:- blev det för egen del för 128GB versionen. Jag har inte bytt rom på den, reklamen poppar upp ibland i inställningar, men inte så att det stör mig. Global rom har förutom för det funkat ypperligt och stabilt.

    Jag har jämfört lite med kompisars dyrare mobiler som S20 FE och tycker personligen inte att den är mycket märkvärdigare förutom för 5G. Kanske blir annat om man hoppar rakt mellan, men i vanlig användning hittills så är jag glad att jag valde X3:an.
     
    Droid87 och ffodil gillar detta.
  11. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Riktigt nöjd med denna nu efter en tids användande.
    Rapp med bra flyt och skärmrespons även om man stänger av 120 Hz, helt enkelt skön användningskänsla med en bra skärm som mina ögon gillar bättre än AMOLED, då jag växlat mellan skärmtyperna.
    Bra samtalsljud på båda hållen som är viktig för mig som har mycket samtalstid, likaså bra högtalarljud.
    Snabb bra kamera för vardagliga snabbfoto, klara bilder med rätta färger och lågt buller även vid dunkelt ljus. Ett steg upp med kameran från mina tidigare telefoner.
    Väldigt bra batteritid med 33W snabbladdning.
    Perfekt placering av fingeravtrycksläsaren på sidan.
    Efter dagens mått är det väldigt mycket telefon för pengarna från min sida sett.
     
    flipp och stelex gillar detta.
  12. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Beställde även en den 15 sept. som blev framskjutet men fick den äntligen idag, men fick en tidigare som jag använt ett tag.
    Kanske har du också fått din nu då, eller?
     
    Last edited: 29 okt 2020
  13. akevolvo740

    akevolvo740 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ny uppdatering igen 12.0.4.0
     
    ffodil och MrCrowly_69 gillar detta.
  14. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Den kom idag! :)

    Skriver på den nu. Överlag väldigt nöjd, kameran är inte riktigt så bra som min förra mate 20 pro, men det var ju väntat. Jag ska prova gcam,verkar göra rejält mycket för forokvallan.

    I övrigt verkar det vara helt galet värt de 1770 kr jag fick ge. Ska testa mer så får jag tycka till när man hunnit testa den mer!
     
    ffodil gillar detta.
  15. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 758
    Mottagna gillanden:
    1 610
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Har tittat på Poco X3 ett bra tag och till sist bestämde jag mig så i morse kom den. Den har överraskat mig i positiv mening. Hade varit nyfiken på den och undrade om den va så bra som hypen ville påskina och det är den faktiskt.
    Har 3 andra lurar. Samsung s20 ultra, Sony XZ3 och LG Velvet. Naturligtvis kan jag inte jämföra den med ultran, men en fantastisk lur för pengarna. Tycker personligen bra mycket bättre om denna än Oneplus Nord som jag hade förut. Ljudet i högtalaren på Nord sög kraftigt. På Poco X3 så är ljudet riktigt bra. Tycker även att kameran är helt ok. Kan man få så här mycket mobil för dryga 2000kr så finns det hopp för folk med mindre plånböcker. Den här kommer jag rekommendera till folk jag känner som vill ha mycket för pengarna.
     
    flipp, stelex och ffodil gillar detta.
  16. HeyHey2020

    HeyHey2020 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2020
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Hur tycker ni att Poco X3 är storleksmässigt? Är den väldigt tung och stor?

    '
    Jämfört med Xperian, hur blir bilderna? Har själv en xperia xz och vill inte byta ner mig från den kameran. Skulle Poco X3 fungera? Har redan testat en galaxy A51 och den var mycket sämre än min gamla xperia xz.
     
  17. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 758
    Mottagna gillanden:
    1 610
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

    Kameran på min Sony xperia xz3 är bättre än poco x3 men kameran på poco x3 är riktigt bra dagtid men lite sämre i dåligt ljus, men även i dåligt ljus har den överraskat. Skickar med ett snabbt foto jag tog med poco x3 i hår kväll när det va mörkt ute med nattläget.

    IMG_20201030_231229.jpg
     
    Macke.M, ffodil, HeyHey2020 och 2 andra gillar detta.
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Intressant att du föredrar denna över Nord trots att Nord kostar dubbelt så mycket och trots det brukar framhållas som "prisvärd". Xiaomi är verkligen överlägsna på att leverera prisvärde.
     
    ffodil och HeyHey2020 gillar detta.
  19. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 758
    Mottagna gillanden:
    1 610
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

    Kunde inte hålla med mer. Även om Poco x3 kostade 1500kr till så skulle den vara prisvärd.
     
    ffodil och flipp gillar detta.
  20. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 758
    Mottagna gillanden:
    1 610
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Är det någon som haft problem med att ta emot bilder via direct message på instagram?