Jag gillar bygget men då är jag ett fan av plasttelefoner och ogillar glastelefoner överlag, vi kör även alltid med skal men för mig gör skal att glastelefoner blir acceptabla så det spelar mer roll med dessa, körde jag utan skal så skulle jag aldrig kunna känna mig bekväm med en glastelefon. Men jag tillhör nog minoriteten vad gäller min materialpreferens. 
Vi laddade ner "touchtestar-appar" (3 olika) och försökte provocera fram något touchproblem med Pocophonen, referensen som vi jämförde med var min Mi 8. Inga problem noterades men jag läste sedan nedanstående artikel när jag googlade på problemet som andra verkar ha haft, och om man aktiverade "screenshottagning med hjälp av att dra ned tre fingrar simultant" så betedde sig touchen konstigt med ghost touches och att den ibland inte kände av osv, osv och spårade ur. Jag stängde av den typ direkt telefonen hade startats upp, gör alltid det, men den funktionen verkar vara påslagen från start på Pocon och många verkar uppleva problem med touchen enbart när den funktionen är påslagen. När den funktionen var avslagen så var det absolut noll problem och touchen fungerade helt perfekt både vid touchapps-testande och vid olika spel och surfning, swiftkey och allt möjligt. 
How to Fix Multi-Touch / Ghost-Touch Issue on Poco F1 - Xiaomi Firmware
Last edited by a moderator: 27 mar 2019
svenix och flipp gillar detta.