Xiaomi Redmi 3

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av Spineshank, 20 januari 2016.

1. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Jag fick min redmi 3 från mobilehike, däremot ligger jag ute med 3k för en Xiaomi Mi 5 som jag inte kommer se röken av, va snabb på att höra av mig till paypal så räknar med att få tillbaka pengarna där.

2. Tanowan

Tanowan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Platta:
    Apple Ipad Air 2
    Fungerar ditt tracking number ännu? Mitt fungerar inte så har rapporterat den då man kan misstänka att de inte skickat den alls.

3. mbee

mbee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej det fungerar inte. Så det är inget skickat.

4. Brede

Brede Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, jag hade precis samma problem. La till alla permissions som jag kunde hitta. Det som löste det för mig var att gå in i Security -> Permissions -> Autostart och tillåta alla appar som jag vill ha notiser ifrån att autostarta. Sen jag gjorde det så har det fungerat fint för min del.

Hoppas det löser sig.

strandkanten gillar detta.
  5. tndb

tndb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Nu har jag äntligen fått min Redmi 3 (dock inte från mobilehike utan jag beställde från en säljare i england via ebay istället, något dyrare men den kom fram snabbt o lätt iaf). Riktigt nöjd så far och kameran är betydligt bättre än nexus 4/5 tex. Det är ingen monsterkamera givetvis men jag har ökat kvaliten till max samt kör manuellt läge iso400 så sålänge det är ljust så blir bilderna riktigt bra annars slår jag på blixten bara. Sålänge man inte förväntar sig värsting kamera så tycker jag det är riktigt bra resultat för pengarna om man har stadiga händer och motiven inte rör sig alltför mycket :P

Telefonen i sig känns responsiv och rapp (spelar ej spel) och om jag ska jämföra med Huawei honor 7i eller shotx som den heter i europa som har precis samma snapdragon 616 så är huawein riktigt tråkigt seg fastän den är något dyrare tom. Jag rootade även huawein och städade bort onödiga appar mm mm men det kändes aldrig som det flöt. Redmi 3an har jag ej rootat ännu eller städat bort någon app utan bara kört igång den och lagt in alla appar o widgets jag brukar ha men den maler på som ingenting utan tråkiga "slowdowns" hack eller segande.

Riktigt trevlig storlek på telefon, så skönt att gå ner från 5.5" till en 5" och den känns väldigt välbyggd. Batteriet har knappt rört på sig under tiden jag laddat in alla appar och lekt med den men kommer ta ett par dagar innan jag kan säga mer om det men lovande so far. Laddade ner anymote ir remote app för att testa ir och det funka klockrent, kommer nog bli beroende av att ha ir på telefon numera, behöver aldrig ha 3-4fjärrkontroller vid soffan utan de räcker med telefonen :)

Det jag saknar är usb-c och 4g 800 bandet såklart annars är det väldigt prisvärd telefon

Länkar säljaren ifall någon vill veta var jag köpte den ifrån
    http://www.ebay.com/itm/231836451768?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Tanowan gillar detta.
  6. Redibo

Redibo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Börjar bli mer och mer sugen på en Redmi 3 för att kunna pensionera min Z1C som är ihoplappad på alla möjliga sätt ("Karlssons Klister håller ihop denna telefon" + en kamera som inte längre fokuserar), och inte minst när jag i posten ovan såg att man kunde använda den som multifjärr, det hade ju varit helt fantastiskt. För det priset kan det kanske vara värt att offra skärmstorlek för att få massiv batteritid.

Ni som har telefonen i Storstadsregionerna, har ni allt som oftast 4G där? Jag har extremt dålig koll på vilka frekvenser som används var och inte. Bor i Stockholm och är utöver det med jämna mellanrum i Göteborg. Även hemma i Värmland då och då, fast där ser jag kanske 4G som förlorat från början.

Hur är det med root-koderna? Får man dem generellt utan strul?

Det kanske mest intressanta: vad stör ni er mest på med telefonen?

7. tndb

tndb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    @Redibo@Redibo Nu kan jag inte svara på storstäderna men generellt när du är inne i ett större samhälle så har du oftast 4g men hastigheten är oftast ingen höjdare då 2600mhz bandet har svårare för att ta sig igenom väggar/hinder fram till dig och därför brukar 800/900 bandet (som egentligen är långsammare men toppar 60Mbit) ge en mer hastighet.

För att du inte ska bli besviken så räkna inte med några höga hastigheter med telefonen, dom räcker mer än väl om du bara ska mobilsurfa men om du ska köra internetdelning och kanske köra nått tyngre eller något som kräver lite lägre latens så går de inget vidare men vanlig surf tuffar på via 3g så det går men bara inte i "dunderfart". Jag saknar det ibland, mestadels för internetdelning men jag har faktiskt klarat mig ändå då min tidigare Lenovo Zuk z1 heller inte hade 800 bandet.

Ang vad jag stör mig på den så får jag nog återkomma, fortf lite nykär och överförtjust i batteritiden. 3h 24m skärmtid just nu, pratat 33m och luren har varit igång sedan 25h sedan och jag har nu 71% batteri kvar!

Om du vill jämföra storleken och så sida vid sida så brukar jag använda phone arena, har gjort en länk till dig mellan z1c o redmi3 samt z3 (ps använd dator och ej telefon när du använder länken) http://www.phonearena.com/phones/si...-Redmi-3,Sony-Xperia-Z3/phones/8283,9856,8764

Jag har själv också haft både z1c och z3c och dom är ganska kantiga av sig men tack vare att redmi 3an har avrundade kanter/former så känns den inte så stor.

8. Redibo

Redibo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    @tndb@tndb , stort tack för såväl snabbt som utförligt svar!

Tror nog at tjag kommer kunna leva med hastigheten isåfall, är i stort sett bara mobilsurf som gäller, internetdelning var det nog 1,5 år sedan jag använde senast. Arbetslivet skapar rätt annorlunda mönster jämfört med plugget... Z1C:n är i för dåligt skick för att sälja vidare, så den kanske får leva vidare som accesspunkt i värsta fall!

Haha, aa, den unga kärleken! Den där batteritiden gör ju däremot att jag blir kär i din nya kärlek jag också. Min Z1C med en månad gammalt batteri har varit igång i snart 5 timmar, skärmtiden är 1:22 h och batteriet står på 68%...

Ser ju inte helt groteskt ut ändå, kanske är bra att ta klivet för att slippa bli mobbad av flickvännen för att jag har en mindre telefon än hon har (iFån 6).

Kliar i köpfingret, ska se hur mycket man kan tänkas spara på att beställa från typ Aliexpress, annars lär din brittiska länk inte alls dum!

Återigen, stort tack! Lova att hojta till när du kommer på irritationsmomenten! ;)

9. tndb

tndb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    @Redibo@Redibo Absolut, jag hojtar om jag hittar nått störmoment :) Jag var först inne på att skaffa mi5an för jag diggar fingeravtrycksläsaren och att där finns optiskt bildstabilisator men så blev det redmi3an då den är så pass billig och avvakta lite till tills priserna sjunkit på mi5 och förhoppning om att norrmannen (eller nån annan) lyckas låsa upp 800 bandet då processorn ska ha alla nätverk inbyggt så hopp finns

10. tndb

tndb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Som sagt, outstanding batteritid!

Det enda som jag kan klaga på änsålänge om man ska klaga så är det att en del appar inte fungerar rätt upp o ner som bankid tex då man måste ändra privacy/permissons så att den får tillåtelse och sen som någon tidigare nämnt att tillåta andra appar att autostarta. Jag kan tycka att detta är bättre på ett sätt då vissa appar kan bete sig hursomhelst annars men som i detta fall väljer du att tillåta vilka som får lov att göra ditten o datten, det är en lite striktare variant av det som nu återfinns i android 6 marshmallow då man inte ens får frågan när appen installeras eller startas utan alla appar är blockerade som standard kan man säga.

Screenshot_2016-03-24-16-50-19_com.miui.securitycenter.png Screenshot_2016-03-24-16-50-26_com.miui.securitycenter.png Screenshot_2016-03-24-16-50-36_com.miui.securitycenter.png Screenshot_2016-03-24-16-51-21_com.miui.securitycenter.png

antonholmstedt och Gurex gillar detta.
  11. Redibo

Redibo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    @tndb@tndb , låter helt strålande! Får bli ett köp här i dagarna, min Z1C börjar ramla ihop i ännu mer och mer...

EDIT: Beställd! :D

Last edited: 29 mars 2016
  12. Gurex

Gurex Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Har en redmi 3 sedan några dagar tillbaka. Riktigt nöjd nu när man börjar förstå hur permissions och sånt är upplagt. Flyter förvånansvärt bra, kameran är bättre än jag trodde liksom skärmen och batteritiden man får ut. Nästa sjukt mycket telefon för pengarna.
    Har sett att det finns en inofficiell cm12.1 som tydligen skall fungera bra enligt många men jag tror jag kommer behålla miui då det faktiskt fungerar riktigt bra. Hade en note 4 som daglig lur innan den här och miui är s mycket bättre än TW. Den här luren känns faktiskt snabbare än vad noten gjorde och ett annat stort plus är att den lirar kanon med min Pebble-klocka.

13. Richard Johansson

Richard Johansson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    Iphones 6s
    Vad kostar den?

14. chraist

chraist Replicant Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.961
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    tndb gillar detta.
  15. Redibo

Redibo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
  16. Richard Johansson

Richard Johansson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    Iphones 6s
    Den ser väldigt prisvärd ut, betalar ni med Paypal?

17. Redibo

Redibo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Jag betalade med kort som vanligt via Aliexpress, aldrig haft några problem där.

Richard Johansson gillar detta.
  18. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8.738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  19. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem