Xiaomi Redmi 4X / Pro Global

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av ForceMajeure, 10 maj 2017.

  1. mattsjo

    mattsjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Har inte hört något från dottern så den är nog utan allvarliga fel i alla fall.
     
  2. joker1976

    joker1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 5S
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Vernee Thor
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Asus/Google Nexus 7 2013
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Chuwi Hi8
    ROM:
    Stock
    PIN kod för SIM-kortet hör till just simkortet
    upplåsningskod för skärmlås får du sätta själv när du installerar telefonen första gången, kan givetvis bytas.
     
  3. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    719
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
    Tack jag löste det :)
     
  4. Redibo

    Redibo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Får se om någon har kvar telefonen eller om ni gått vidare till nya telefoner. Jag började iallafall använda min 4X Pro Global igen för två veckor sedan efter att den legat och väntat på att få ny skärm (aldrig krossat en skärm tidigare, har lyckats ha ihjäl två på ett år på den här), men upptäckte en skum grej. Tycker att telefonen är otroligt dålig på att hitta datanät, det går ibland långsamt att hitta, och även låg hastighet. Trots att det står att den har full 4G-täckning. Den drar även betydligt mer batteri än jag minns, jag tänker att dessa två hör ihop. Värt att nämna är att jag uppdaterade till senaste Miui i samband med skärmoperationen. Någon som upplever något liknande? Eller ännu hellre har löst det?
     
  5. Neiru

    Neiru Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    5
    Använt min sedan ungefär i slutet av Juni. Min har klarat sig fint, förutom att skärmen fick inbrända pixlar efter första veckan. Men efterssom jag sitter hellre vid en dator varje dag så bryr jag mig inte så mycket om det.

    Angående batteriet så är det ingen surprise att batteriet går ner snabbare än i början för mig. Den kanske klarar sig i 2 dagar istället för 3-4 dagar i en casual användning.

    Näten har klarat sig fint i de områden jag har varit i (vägen mellan Stockholm och Hultsfred). Kan inte säga så mycket om 4G då vi inte har det i min hemort. Annars har det funkat fint i de områden som har teckningen.

    Kan även säga att jag har senaste MIUI, tillsammans med Evie Launcher
     
  6. touma

    touma Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6
    Det som man kan testa är att köra en factory reset efter uppgradering av MIUI. Android själva rekommenderar att man gör det om man gått från Android 6 till Android 7 och 8.
    Jag personligen har aldrig lyckats spräcka skärmen, men det kan ju säkert bero på tur eller otur.
    Gällande batteritiden så hade jag isåfall testat en Factory reset, samma gäller för 4G. Då Android 7 skiljer sig ganska mycket jämfört med t.ex. Android 6.
     
  7. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Min slutade fungera med datatrafik och 4g. Är tvungen att ta flygplansläge och tillbaka för att de ska funka i 1-2 minuter, sen slutar de fungera igen. Detta är ett kännt problem, finns en lång tråd i deras forum. Verkar vara hårdvaru-relaterat. Verkar iofs inte vara exakt samma som din.
     
  8. touma

    touma Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6
    Har du den officiella globala MIUI-versionen?
     
  9. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

  10. Redibo

    Redibo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Liten update, tack för feedbacken! Lyckades lösa det värsta uppkopplingsproblemet genom att öppna upp telefonen för att inse att antennsladden lossnat från övre kretskortet (pinsamt), upplevde dock fortfarande att den var långsam på att byta nät och kunde tappa samtal då och då. Hittade en tråd som föreslog att baseband v032 var den stabilaste, så jag drog ner den härifrån: FIRMWARES och installerade igår, och det har faktiskt fungerat väldigt mycket bättre så långt. Får se om det fungerar bättre nu, batteriåtgången är fortfarande för hög så kanske får ta och köra en total wipe av operativet också för att börja om från början. Många användare verkar missnöjda med batteritiden i MIUI 9, så funderar på att gå tillbaka till 8.5.2 när jag ändå är igång.
     
  11. joker1976

    joker1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 5S
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Vernee Thor
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Asus/Google Nexus 7 2013
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Chuwi Hi8
    ROM:
    Stock
    Jag är överlag väldigt nöjd med batteritiden.
    En sak som är lite skum är att jag har så otroligt mycket stabilare 4G-täckning med Telia än Tele2 (har båda med dual sim), trots att jag är i stan och det är rätt band.
     
  12. Tulk

    Tulk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Xiaomi 4A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 4A
    My uppdatering och plötsligt Svenska på min 4X.
     
  13. touma

    touma Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    6
    Alla Xiaomi med MIUI-Version 9.6 eller senare har fått svenska :)