Xiaomi Redmi Note 2

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av Pienso, 13 aug 2015.

  1. bjare

    bjare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej,
    Jag har nu köpt en Redmi Note till min brorson och tänkte att det skulle vara lika lätt som förra gången att ladda in Update.zip. Men jag drabbas av samma fel som Gremlins ovan dvs:

    Install update.zip failed!
    update.zip signature verification failed


    Hur löser jag det? Jag kan inget om TWRP eller fastboot, så jag behöver enkla instruktioner.... :-)
    Hoppas någon här kan hjälpa mig med mitt problem.

    Ps. Jag testade att ladda ner Flashify till telefonen, men i Security-appen finns inte alternativet att ge Root-access, så jag kom inte längre på det spåret.

    Hälsningar
    Mattias

    EDIT: Jag ser nu att min MIUI-version är 7.00.66.00. Det VERKAR ju faktiskt vara en korrekt/bra version av version 7. Eller? På min första Note 2 jag köpte var det ett helt annat "nonsens-nummer" som version. Så kanske jag inte behöver uppdatera??? Den förra (+första) Note 2 jag köpte verkade ha kommit från ett icke-EU-lager (jag fick betala tull-avgift), medan denna nya telefon verkar ha kommit från ett EU-lager för för jag behövde inte betala tull.
     
    Last edited: 10 jan 2016
  2. wrkdrojd

    wrkdrojd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Finns det någon chart/map för att se vad alla status-iconer betyder i miui? Konstig fråga, kanske.
     
  3. bjare

    bjare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej igen,

    Visst borde telefonen poppa upp som lagringsenhet på datorn när jag kopplar in den med en USB-kabel? Det gör den dock inte hos mig. Är det en inställningsfråga som jag inte upptäckt i settings än eller går det inte på Xiaomi Redmi Note2?
     
  4. d71

    d71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Jobbtelefon
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Nexus Player
    Jag tror inte att 7.00.66.00 är en officiell version. Jag känner inte igen versionsnumret som normalt sett är på formen 7.0.6 (inga dubbla siffror). De flesta träffarna som dyker upp när man googlar på numret är inte från några officiella källor.

    Det du bör göra är att följa den här guiden http://en.miui.com/a-234.html och installera den officiella ROMen som finns i listan. Vet inte om det är en kinesisk version av programvaran som kommer att installeras, men i så fall är det inga problem att installera ett annat officiellt bygge sen.
     
  5. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Det beror mer på hur den blev skickad.
    Med DHL så åker man alltid på tull, åtminstone har jag alltid gjort det. Med vanlig post har jag aldrig åkt på tull.
     
  6. bjare

    bjare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej,
    Tro det eller ej, men jag lyckades. Det var lite knepigt, men det gick att installera den ROMen. Jag lyckas dock inte lägga in någon annan officiell ROM. När jag försöker får jag samma felmeddelande som tidigare, dvs om "signature verfication failed".

    Men nu har jag åtminstone en officiell version på luren så jag tror jag stannar med det.

    Tack för hjälpen!