Kul med större närvaro i övriga Norden, men det vore inte fel med ett uttalande från Xiaomi.
Det blir onekligen märkligt när en sådan nyhet dyker upp utan att en talesperson för Xiaomi är inblandad. Rimligtvis är det väl intressant att höra vad tillverkaren i fråga har att säga om introduktionen i Sverige (..och tydligen hela Norden). Det är en stor nyhet.
I 99/100 fall går en pressrelease av något slag ut från bolagets HQ vid inträde på en ny marknad. Kan inte komma på något exempel där så inte varit fallit.
Och ett förtydligande om vad som gäller vid garantiärenden vore också intressant. Kan kunder som handlat av Xiaomi Sverige gå till mi.com/se för reklamationer? Gäller det också för kunder som handlar av mi-store.se eller i den fysiska butiken?
Lanseringen kan nog beskrivas som något förhastad så här långt. Att bara tuta och köra utan de mest nödvändiga pusselbitarna på plats ger inte ett strålande första intryck.
Hade de bara som i normala fall gått ut med ett ordentligt pressmeddelande med stöd av Xiaomi, och publicerat en sida tillägnad Sverige under mi.com med nödvändig information, så hade det inte återstått så många frågetecken.
Last edited: 18 sept 2019
Nero, stelex, dalton och 3 andra gillar detta.