Xperia 5 ii Kan inte ansluta till internet

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av salkinn, 8 jul 2021.

  1. salkinn

    salkinn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Första inlägget här på forumet, tänkte inleda med nått som jag (egentligen min sambo) behöver hjälp med.
    I måndags så skulle sambon internetdela till sin lillasyster och efter det så vägrar telefonen koppla upp mot nätet, den har täckning så det går att ringa samt smsa. Det går endast att komma åt internet via wifi för tillfället vilket gör det extremt frustrerande. Har försökt kolla om jag ser några konstiga inställningar etc som hon har kommit åt men förgäves, har även återställt nätverksanslutningar. Simkortet är det inte heller nått fel på då den funkar i min s21 ultra.

    Nån som har någon aning vad som kan vara felet, eller är det helt enkelt att hoppas att en återställning löser problemet?

    Mvh
     
  2. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Jag skapade just nu en "hotspot" test körde lite, avslutade "kunden" och sen "värden" dvs min 5 Mark 2.
    Inga problem.
    hur gjorde hon delningen? steg för steg!
    hotspot.jpg
    Har ni senaste uppdateringarna? det kom en idag. Android 11 pach 1 Juni 2021. 58.1.A.5.280
    Har du använt Inställningar ->System->Avancerat->återställ->...nätverks inställningar och det inte funkar prova en fabriksåterställning samma ställe, men hjälper inte det måste du tyvärr göra en total installation via dator via sony companion.
     
  3. salkinn

    salkinn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, tack för svar! Hon startade upp hotspot, och då gick det inte att dela, så testade hon dela via Bluetooth vilket inte heller fungerade. Hon stängde då av delningen och då hade uppkopplingen mot nätet dött.

    Yes, jag uppdaterade allt åt henne idag då jag direkt förstod att hon inte gjort det :P
    Får testa dem stegen isåfall!