Xperia Acro S + Custom KitKat?

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Da^MsT, 6 mar 2014.

  1. Da^MsT

    Da^MsT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 10
    Platta:
    ASUS ZenPad 10 (ZD300CL)
    Min Acro S går över till att vara min extralur snart och då funderar jag på att leka lite med en nyare rom (4.4.x) till den.

    Har försökt med BeanStalk, men det verkar inte vilja sig alls. Telefonen blir soft-brickad varje gång jag försöker (går inte att starta, men svarar på viss input, inga problem att lösa i flash mode-läge). Misstänker att det har med CWM2.2 - 6.0.3.0 (som var bökigt att få in fungerande i Acro S) att göra eller att jag inte helt får rent systemet innan jag flashar (Sony har ju lite jobbig formatering i dessa lurar, går t.ex inte att flasha något från SD). Telefonen är rootad och det ska fungera att flasha med låst bootloader.

    Någon som fått in någon KitKat på sin Acro S efter senaste uppdateringen? Kanske några tips på vad jag möjligtvis missar?

    /red

    För att förtydliga vad jag gör när jag försöker flasha en ny rom:

    1. Nedgraderar kernel med FlashTool till en som har exploit för att kunna roota. Inga problem.

    2. Rootar med DooMLoRD_Easy-Rooting-Toolkit_v18. Genomförs, root fungerar.

    3. Flashar tillbaka den nyaste stock kerneln igen via FlashTool. Inga problem.

    4. Flashar den anpassade versionen av CWM för Acro S (standard 2.2 kraschar konstant). Inga problem, kommer åt recovery vid boot.

    5. Går till recovery och kör en factory reset och kör wipe på dalvik. Inga problem.

    6. Lägger över senaste BeanStalk och gapps på det interna utrymmet (går inte att komma åt på SD via CWM). Inga problem filerna kommer över.

    7. Går till recovery och försöker flasha BeanStalk-rom'en. Ser ut att gå bra i CWM, men vid omstart så vill inte telefonen starta. Inga resets fungerar.

    Här efter måste jag alltså sedan flasha tillbaka en äldre stock ftf via flash mode i FlashTool för att komma in i telefonen igen.
     
    Last edited: 6 mar 2014
  2. Da^MsT

    Da^MsT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 10
    Platta:
    ASUS ZenPad 10 (ZD300CL)
    CWM var den felande länken. 6.0.3.2 - 2.5 fungerande som den skulle (svårhittade filer).
     
  3. haemus

    haemus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för infon. Jag tänkte göra likadant med min.
    Funkar bra med KitKat på Acro´n?
     
  4. Da^MsT

    Da^MsT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 10
    Platta:
    ASUS ZenPad 10 (ZD300CL)
    Fungerar helt ok. Tror det bästa är att välja en rom som är så pass vanilla som möjligt dock.