Xperia Arc och Mac

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av qwertaser, 2 apr 2011.

  1. qwertaser

    qwertaser Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Bytte igår från iphone till en Xperia Arc och är grymt nöjd så här långt. Jag har dock inte kunna hitta ett enkelt sätt att dra över filer till telefonen från datorn, använder Mac.

    Om jag pluggar in USB-kontakten så kommer inte telefonen upp som en enhet i findern.

    Hittar inte heller något sätt att ansluta till den via WiFi som andra enheter i mitt nätverk.

    Någon här som vet om det går eller hur man går tillväga för att ordna detta.

    Tack på förhand.
     
  2. relaxer

    relaxer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gå till:
    Inställningar -> Sony Ericsson -> Anslutning
    Under "Läget USB-anslutning" väljer du Masslagring (om det inte redan är valt, media överföring verkar vara default)

    Koppla sen in telefonen, dra ner statusraden och tryck på "anslut telefonen"
    tryck sedan på "anslut telefonens minneskort"

    Nu dyker telefonen upp i Finder. Tror jag fick upp en fråga i stil med "välj alltid detta läge" när jag kopplade in den första gången.
     
  3. qwertaser

    qwertaser Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack så otroligt mycket, nu hittade jag igen kortet i finder. Är faktiskt grymt överraskad över Andriod som operativ, har varit väldigt pro-Iphone tidigare men anser efter att ha kört Andriod i 1 dag att det faktiskt är ett bättre system om även att det finns fler appar och spel till Iphone.

    Detta är dock förmodligen endast ett faktum just nu och inte så inom en snar framtid.
     
  4. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504