Xperia Pro eller Xperia Mini Pro?

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av minutz3, 13 dec 2011.

  1. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Hoj,
    är riktigt sugen på en ny nalle med tangentbord (har till och med funderat på en BlackBerry just av denna anledning men p.g.a. att de inte har specifika tangenter för Å, Ä, Ö så ligger de inte så bra till) så står och funderar på antingen en Xperia Mini Pro eller Xperia Pro, luta mera åt Xperia Pron för tillfället då den verkar ha bättre kamera (med Exmo R som jag tycker verkar lovande).
    Men är den kameran så mycket bättre?
    Sedan så blir man ju lite skraj av problemen med mottagning folk verkar ha haft med Xperia Mini Pro, det inverkade till en början att jag kikade på den lite större Pron.

    Så vad säger ni, tar gärna emot alla möjliga nack- och fördelar med respektive modeller!

    Tar gärna förslag på kommande Androidmodeller med svenskt tangentbord också, oavsett märke.
     
  2. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    3,7" vs 3".

    Helt enkelt en större lur. Sen har Pro hdmi ut, bättre kamera etc.
    Kameran är inte kass på mini pro men inte alls som storebrorsan.

    Sen får du quickoffice Pro till pron, vilket gör att du kan redigera officedokument.
    Du kan dessutom ta dina powerpoints och skicka upp på projjen med mobilen ;)

    Är du inte ute efter en liten lur - köp Pro.

    Betänk att Crapberryn du kikade på troligtvis har mindre skärmyta än mini pro och
    lägre upplösning (många går på 320x240). Kanske räcker den lille? :)

    Mottagningsproblemen etc har ju SE sagt att de gjort någon ändring så jag tror detta
    är bortglömt nu :) (leta källa, är inte 100%)..

    // A
     
  3. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Jag resonerar som såhär, Mini Pro är för SMS (med andra ord främst ungdomar) emedan Pro, med större skärm och lite mer kräm under huven, passar bra mycket bättre för "seriöst" arbete. Med det sagt så duger såklart även mindre skräm bra till rätt mycket, tack vare ett externt tangentbord. Så det är väl bara att känna efter själv vad som passar just dig bäst :)
     
  4. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Heh, jag räknas nog som ungdom faktiskt ;-)
    Dessutom är det ju inte som jobbmobil jag tänkte ha den.. men sitter och skriver en del e-post på min X10 Mini Pro idag redan och den nya Mini Pron är ju lite större och så.

    De grejerna jag funderar på mest som motiverar mig att skaffa vanliga Pron är dels att jag inte hört något om något mottagningsproblem på dessa (vad jag förstått det som har SE inte kommit på någon lösning på antenn/täckningsproblemen, se den tråden för problemen) men kanske framförallt för att jag använder mobilen istället för kompaktkamera (har en systemkamera som jag använder en hel del och en riktigt gammal vanlig kompakt digitalkamera (tror den är från 2005 eller något) men som jag tror ändå ger bättre bilder än Xperia X10 Mini Pron men skulle gärna bara ha med mig mobilen för att ta bra bilder, blir ofta bra bilder idag ändå, men kan bli lite skakiga bilder har jag märkt framförallt, är den på Pron bättre på att hantera detta? Mörker är ju alltid svårt vet jag ju, och Exmo R låter ju grymt om det funkar.)

    Lite tråkigt är ju förresten att inte alla operatörer verkar erbjuda Pron, Telia och Tele2 har ju Xperia Pro, Telenor och Tre har ju "bara" Xperia Pro Minin.
     
    Last edited: 13 dec 2011
  5. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är ju samma hårdvara på nästan alla sony ericssons idag. Enda som skjiler dom åt är olika kameror och skärm. Annars samma mängd ram och cpu. grafik osv.
     
  6. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Telenor tror jag har Pro för företag. Testa att ringa kundtjänst så kan de nog fixa fram den åt dig :-)

    Sent from my MK16i using Tapatalk
     
  7. minutz3

    minutz3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Nu är jag ju fortfarande bunden ett tag till Tre, så får välan se.. men Telenor verkar bra om det inte är så att Tre skippar att sänka hastigheten, i så fall kan man ju få Mini Pron rätt billigt hos de. Totalkostnaden blir ju rätt hög hos Telenor och jag ringer ju inte så mycket, däremot gillar jag ju att ha bra surf, eller i alla fall så jag kan lyssna på Internetradio och se på YouTube, och vill ju helst kunna använda så mycket som möjligt av den summa pengar jag betalar till operatören. (samtidigt som totalkostnaden är så låg som möjligt ;))
     
  8. halvars90

    halvars90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ta pro. Fattar inte vad man ska med en "mini" mobil till egentligen. En helt "vanlig" smartphone är liten nog och inte alls klumpig. Sen är det väl bara bra att den är lite större? Det ger ju ett större tangentbord.

    Det enda jag faktiskt saknar i min pro jämfört med min tidigare LG, är att jag på min LG hade en hel rad med dedikerade siffror. Men om de gör en Xperia Pro S med större skärm så kanske de får plats med det :)