Xperia Pro/Mini Pro hos..?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av minutz3, 15 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. minutz3

minutz3 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Funderar på att skaffa en Xperia Pro eller Mini Pro, det viktiga är väl dock att det är ett "schysst" avtal som jag ser det.
    Jag tycker i alla fall dock att det känns lite dumt att betala för mobilen något som man ändå inte får ringa för eller så, samtidigt ringer jag inte så mycket, brukar ha svårt att göra av med de 149 kronor jag har hos Tre idag.
    Använder dock ganska mycket data, blir väl cirka 3GB per månad men använder dock inte mobilen som modem..

Så ringer väl och SMS:ar väl för runt en hundralapp, men funderar på om man ska ringa mera för ringandets skulle eller något...

Annars funderar jag på att ta Xperia Mini Pron via 3 med 3Pott 199, och då lägga till surftjänsten 3Mobilsurf Max.

Detta känns lite sådär då jag kan få mobilen för 179 kronor hos Telenor med deras Surfa abonnemang och det är mera "säkert" om jag skulle använda mera data framöver (vilket väl egentligen är större chans än att jag skulle börja ringa mera) och SMS använder jag flitigt också, så egentligen vore väl Telenor Pott på 199 kronor inte helt fel, men det dumma tycker jag väl är att man får betala telefonen helt själv. Sedan tycker jag det är tråkigt att Telenor bara har en karriärsida på facebook, men, men....

Telia har jag också sneglat på, och där skulle man kunna få Xperia Pron (större och bättre kamera) för 399 kr/månad med 5 GB mobilsurf (sedan sänkt till 120 Kbits vilket är bättre än Tres 64 Kbits) och dessutom har jag ju bra täckning då på landstället och kan även använda mobilen om man uppe i norr. Dessutom ingår ju 1000 minuter och 1000 SMS/MMS i detta abonnemang, förmodar att öppningsavgifterna är det som dras från de 299 kronorna.

Sedan finns ju Tele2 också och det landar på ungefär samma pris som Telia, men man får ju ringa inom Tele2 gratis vilket väl är vad de flesta av de jag känner har och så, gränsen på deras Pott 349-abonnemang ligger dock på 3 GB, så det är ju precis på gränsen om man säger som så, om jag skulle börja använda det mera blir det ju inge kul att få det sänkt till 64 Kbits.

ÄR ju mera sugen på Xperia Pro, men vill gärna också ha lånetelefon om telefonen skulle gå sönder, så vill nog helst inte chansa att köpa telefonen separat och så. Så förslag/synpunkter och så vidar mottas gärna!

Last edited: 15 dec 2011
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.