Problem: Xperia S:en hängde sig, nu helt död. Hjälp!

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Marticus, 16 mar 2012.

  1. Marticus

    Marticus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    hade spotify igång och lyssnade på musik, sen skulle jag starta ett spel (vet inte vad det heter, nått HD flygplansspel), kom in i menyn, mutade spelljudet sen tryckte på "resume". Loading......Loading........Loading......

    Telefonen hängde sig i loadingskärmen, musiken spelade fortfarande tills låten var slut, sen hände inget mer, bara loadingskärmen som syns. Händer ingenting när jag håller in onoff knappen, reagerar inte på någonting, sen blev den varm som fan på både skärmen och baksidan, inte supervarm men mycket varmare än vad den ska bli (antar jag).

    Då väntade jag på att batteriet skulle ta slut, fanns ju inget annat att göra och till sist hände det. Ansluter laddaren, väntar ett tag, men den vill inte starta. Är den död nu eller vad?!

    Hjälp:cry:
     
  2. glennk

    glennk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Håller du inne power och volym upp tillsammans under flera sekunder ska det tvinga fram en omstart av något slag. Det kanske hjälper?!
     
    marie006, denlille, zojjz och 2 andra gillar detta.
  3. Marticus

    Marticus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    oj kanon, tack för tipset! mycket bra att vet för framtiden! Nu gick telefonen igång igen, tack gode gud för det... fan detta e min första smartphone, har haft den i 2 dar så händer detta, fan ingen liten hjärtinfarkt jag fick. men nu ligger mobilen i respirator tills den återhämtat sig igen.

    men ditt omstartstips ska jag komma ihåg tills nästa gång den hänger sig (vilket tydligen händer)
     
  4. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ett tips är att faktiskt ta en snabb titt i det "papperskrafs" som Sony skickar med, för där beskriver de exempelvis ovan nämnda manöver för "reset".
     
  5. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    "papperskrafs" :teeth: