Xperia Tablet Z "dödar" Sd-kort

Diskussion i 'Sony' startad av Wallborg, 19 okt 2013.

1. Wallborg

Wallborg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har bekymmer med att min platta förstör sd-kort efter ett tags användning. Efter att ha ägt plattan i ett par veckor köpte jag ett Samsung 64gb Micro Sd som jag pluggade i. Allt fungerade som förväntat i ett par dagar tills kortet inte kunde hittas av plattan längre. Provade att stoppa in det i telefonen och datorn också men samma sak där, det dyker inte ens upp. Köpte ett nytt kort (Sandisk denna gång) och samma sak hände där efter några dagars användning. Så nu sitter man med två helt obrukbara kort... :/

Har läst på xda forumet och Sonys egna supportforum om andra som har haft samma problem med både Xperia tablet z och Xperia z men jag har inte lyckats få reda på om det finns någon lösning på problemet.

Tänkte mest höra om det är fler här som har haft samma problem som jag med xtablet z eller xz (telefonen).
    Har varit i kontakt med Sonys support men de sa först att det var fel på kortet (varpå jag köpte ett nytt som också förstördes som tidigare nämnts). Då ville de att jag skulle skicka in plattan till dem men eftersom andra har gjort det och fortfarande haft samma problem efteråt är jag inte så taggad på det...

Så om någon annan med samma problem kanske sitter inne med lite bättre info om vad som orsakar detta vore det trevligt att få reda på.

Tack!
    Martin

Sent from my SGP311 using Tapatalk