Xperia XZ1 compact, Går ej att ringa eller ta emot samtal när 4G är aktiverat

Diskussion i 'Xperia XZ1 Compact' startad av Woody74, 8 jan 2018.

  1. Woody74

    Woody74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Har ett stort problem med min nya xz1 compact. När man har 4G aktiverat går det ej att ringa eller ta emot samtal. Samtalet kopplas ej fram. Den ska ju automatiskt koppla ner till 3G när man ringer eller tar emot ett samtal. Men det gör den inte. Allt funkar som det ska om man kopplar bort 4G. Men då går det ju supersegt att surfa istället. Sony support säger att dom arbetar på en lösning till nästa programuppdatering. Och att jag ska avvakta. Men detta är ju väldigt irriterande. Någon mer som har samma problem???
     
  2. ninjazin

    ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7
    Ej upplevt detta, har tele2.
     
  3. Woody74

    Woody74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Okej, själv har jag comviq. Men har testat att använda ett sim-kort från telenor. Men det blev samma fel iallafall...
     
  4. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har samma fel ibland vid 4g och comviq, har min satt till 3g utan några problem
     
  5. Woody74

    Woody74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Jo, jag har också satt över min på 3G för att det ska funka. Men det går ju såååå segt att surfa när 3g är aktiverat. Får då oftast köra med edge, pga dålig 3G mottagning. Så jag hoppas dom på sony hittar en lösning på detta fel.
     
  6. Woody74

    Woody74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Uppdaterade igår till den senaste programvaran. Och nu verkar det funka som det ska!
     
    SHM gillar detta.
  7. d-kopf

    d-kopf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har precis fått min också och även upplevt något som liknar det som beskrivs i tråden. Jag provade att stänga av Inställningar>Nätverk och internet>Mobila nätverk>Aktivera VoLTE samt för säkerhets skull även Inställningar>Nätverk och internet>WiFi>Inställningar för WiFi>Avancerat>WiFi-samtal.
    Detta verkade hjälpa. Sedan dess har jag återaktiverat dessa Inställningar och nu verkar det fungera.