Fråga: Xperia Z1 shop.sonymobile.com leveranser?

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av rekoil, 25 sept 2013.

  1. rekoil

    rekoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Någon som har tagit leverans på en Xperia Z1 förhandsbokad hos shop.sonymobile.com? Isåfall, när beställde du?

    Jag bokade en lila med vita Bluetooth lurar den 10e september och har inte mottagit leverans än.
     
  2. The_JJ

    The_JJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Beställde själv 20:e en lila med svarta bluetooth lurar , kampanj grejen och väntar själv på att något ska hända, hoppas man får den innan 1oct.
     
  3. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag beställde en svart för rätt länge sedan, men leverenserna kommer ju inte att börja skickas ut förrän sony tycker det är dags. Det har ju ingenting med vilket datum man förbeställde att göra. Det konstiga är att jag försökte beställa en lila också någon vecka senare, men jag lyckas bara inte få betalningen godkänd, har försökt olika nät, olika datorer och olika kreditkort. Ödet vill väl inte att jag ska ha en lila (tänkte välja den snyggaste när de kommer och ångra det andra köpet med ångerrätten).

    På facebook verkar det som att Sony påstår att den kommer att släppas den 1:e oktober.
     
  4. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Precis som alla andra leverantörer alltså. Undrar om det innebär att de skickas ut den 1:a Oktober eller om den kommer att ligga i brevlådan den 1:a...
     
  5. rekoil

    rekoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Var vid köpet medveten om att den inte skulle skickas än på ett tag. Undrade mest över definitionen av vad som menas med "slutet av september" ur "Xperia™ Z1 - Lila är tillgänglig för leverans den i slutet av september" vilket stod i mitt mejl.
     
  6. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja, riktigt dåligt att inte kunna skriva ut ett datum. Hade hellre sett att det stod "10 oktober" istället för "slutet av september", då hade man iallafall vetat när man får den. Nu oroar man sig bara för att det ska bli förseningar (tänk SJ, förseningarna blir ju alltid längre än vad som först annonseras på perrongen, de förlängs ofta i etapper om 10 min eller liknande...). Hoppas det inte blir så med Z1:an.
     
  7. Yazeal

    Yazeal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    chattade med dom imorse.

    Chattade med sonybutiken imorse. De sa att dom som förbeställt skulle det skcikas ut till nu "i början av oktober"

    What, merparten av andra butiker har ju redan på lager och många har redan skcikat. Jag köpte den där mycket för texten "Var först med att ha en"

    Inte en vecka efter alla andra.

    Han jag chattade med sa att dom hade erbjudandet med headsetet just för att dom visste att dom inte skulle vara först. Men han kunde inte förklara hur dom kunde ha kvar texten "bli först med att ha den" tillsammans med erbjudandet av gratis headset på hemsidan i flera veckor.

    Så då visste dom alltså att dom inte skulle vara tidigt ute med mobilerna men lät det stå kvar som lockelse på hemsidan. Känns inte ok tycker jag.
     
  8. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    jag talade med Sony supporten idag på telefon om min order (gjord den 11 sept) och dom sa/säger samma sak som tidigare...
    Dom vet ej när leveransen skall ske men att "det börjar skickas ut denna vecka"

    Sedan sa dom också att "så vitt jag/vi vet är alla andra telefoner som redan säljs grå import" den telefon som Sony släpper är Skandinavien släppet av telefonen.
    Jag har svårt att se att det är någon skillnad, men i affärer är det säkert det, om inte annat så juridiskt
    Han sa att Siba och Elgiganten "troligen" är grå import från tex Tyskland.

    Bortsett från att jag är sugen på att få min lur så låter det han säger rimligt.
     
  9. rekoil

    rekoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Telias är inte gråimport, och de har börjat leverera.
     
  10. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jag säger inte att du har fel, men får man fråga HUR du vet detta? något sätt det kan verifieras med tex nummerserie eller dyl?
     
  11. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  12. nicc42

    nicc42 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De verkar som den finns hos dom flesta enligt i lager enligt prisjakt.se :)
     
  13. rekoil

    rekoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    De svenska paketen innehåller laddningsställ, det gör inte de flesta andra (tyska osv.), har faktiskt bara hittat att franska paket innehåller DK31, förutom de svenska paketen.

    Och när folk har paketerat upp sina telefoner de fått från Telia så har de haft laddningsställ.
     
  14. ekanix20

    ekanix20 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det enda dom ger som svar nu är slutet av september/början av oktober, man får väl gilla läget helt enkelt. Lite trist bara att dom är sist i Sverige att skicka ut mobilen.
     
  15. The_JJ

    The_JJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Snackade med dom idag och han på telefonen sa under veckan skulle man få den, får se hur mycket sanning det ligger bakom hans snack. Hade det inte varit för erbjudande med bluetooth hörlurarna hade jag nog köpt någon annanstans
     
  16. Rayban

    Rayban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick ett mejl igår kväll från Sony i Holland att min är skickad med Docka och hörlurar.Det stod också IMEI numret på mobilen som är skickad.Har förbeställt den,den 9 sept.
     
  17. Rayban

    Rayban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Z1:an är levererad från detta ställe som jag beställde från,alltså från Sonys hemsida------ModusLink B.V, for the account of
    Sony Mobile Communications AB
    Laan van de Leeuw 4
    7324 BD Apeldoorn
    The Netherlands
     
  18. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja nu står de som "i lager". Så då borde vi ju få dem strax.
     
  19. ekanix20

    ekanix20 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har fortfarande inte fått något mail, hoppas att dom skickar den senare under dagen :)

    Jag la min beställning den 19:de
     
  20. Brel63

    Brel63 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick mail igår från Holland, posten ringde för en halvtimme sen, dom var hemma hos mig men jag är på jobbet så dom levererade till JetPack på flyget istället. Snabb leverans,bor utanför Umeå, dumt att dom inte ringde innan bara!