Fråga: Xperia Z1

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av nicc42, 11 sept 2013.

  1. nicc42

    nicc42 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet om z1 har repfritt safirglas över kamera linsen?:)
     
  2. Markar

    Markar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer det att gå att använda penna som det går på ultra? Eller kör ultra någon annan typ av teknik?

    Sent from my GT-P3110 using Tapatalk 4
     
  3. calim

    calim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    @Markar ZU har en extra känslig skärm som tillåter pennor. Z1 har en vanlig digitizer och kan därför bara använda särskilda pekpennor.
     
  4. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Lånar tråden då det verkar vara lite allmänt om telefonen. Jag sitter med den i handen just nu och tänkte passa på att svara på några frågor om ni har några. Gällande glaset på linsen så vet jag inte och känner inte för att försöka repa den direkt, slänger iväg en fråga till sony och återkommer så fort jag har svar på det.
     
    bernard gillar detta.
  5. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Kul! Är splitterskyddet med även på Z1 eller slipper vi äntligen det?

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
     
  6. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Skyddet verkar finnas med även i Z1, inget jag märkte/tänkte på förrän du frågade och jag började titta väldigt noga i kanterna av skärmen.
     
    Zooklubba, bernard och Kalven gillar detta.
  7. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Fick svar från min kontakt på sony precis, han var osäker på exakt vad det var för glas och ska ta reda på mer men det han kunde säga var att det är reptåligt likt det reptåliga glaset som sitter på telefonen. Återkommer om jag får en mer exakt uppdatering inom kort


    EDIT: Nu behövde jag lämna tillbaka telefonen för idag men jag får leka mer med den på måndag igen så har ni fler frågor kan jag kolla upp saker då :)

    EDIT2: tills dess kan ni kolla på ett par bilder på telefonen och benchmark (inte tagna med den utan med en XZ) http://imageshack.us/g/1/10315337/
     
    Last edited: 13 sept 2013
    nicc42 och bernard gillar detta.
  8. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Vad tyckte du om skärmen? Har läst delade åsikter om betraktningsvinklar och kontrasten
     
  9. inact_0032

    inact_0032 Guest

    Kikade på en Z1 idag i Edinburgh, fanns att testa i butik! Kollad einte så noga men visat såg den fin ut, splitterskyddat syntes knappt och skärmen var väldigt skarp och klar!

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
     
  10. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Betraktningsvinkeln är bra mycket bättre än på XZ men inte riktigt lika bra som XZ Ultra. Dock godkänt...

    Skickat från min C6603 med Tapatalk 4
     
  11. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Jag tyckte skärmen var bra, tittade inte så noga på betrakningsvinkeln så kollar lite extra på måndag men ljuset var bra, testade utomhus i direkt soljus och man såg vad som finns på skärmen bättre än på kollegans XZ.
    Ska passa på att kolla på lite videoklipp och göra fler tester när jag har mer tid på mig på måndag.
     
  12. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Är splitterskyddet repskyddat eller behövs ett repskydd utanpå?

    Sent from my Nexus 10 using Tapatalk 4
     
  13. yooz1e

    yooz1e Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Hur syns displayen ute i direkt solljus? Läste på en sida att den syndes riktigt dåligt. Men frågan är.. sämre än AMOLED? Min Note2 är ju en plåga i solljus.. :)

    Och hur bra är kameran jämnfört med t.ex. S4an då det kommer till att ta bilder på rörliga objekt? Friskt med "fartränder" eller är den kvick nog? :)
     
  14. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Testade lite med nycklarna mot både Z1 och Z ultra och inga märken vart det. Sen kan det väl bli mindre repor som vanligt. splitterskyddet verkar tåla en del iaf.

    Nu har vi ingen sol här idag men i fredags testade jag telefonen och jämförde med en XZ och man såg allt mycket bättre på Z1 i direkt solljus.

    Ska ut om en liten stund för att ta lite bilder så passar på att ta bilder på rörliga objekt också. Återkommer med den informationen.
     
  15. Sallis

    Sallis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Hur känns storleken på telefonen? På bilder ser det ut som mycket dödyta, känns den klumpigt eller svår att använda med en hand?
     
  16. _Samuel_

    _Samuel_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det har jag också tänkt på, väldigt mycket döyta. T.ex. varför är inte knapparna på döytan som finns längst ner på mobilen?
     
  17. schtibb

    schtibb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Microlagg i launcher

    Hej,

    Hur känns flytet i telefonen, är den helt befriad från microlagg när man flipparrunt i launchern/appbox:en?

    Hur verkar WiFi över 5 Ghz funka, är det bra styrka? På min nuvarande Htc One X så är det väldigt dålig styrka på signalen bara något rum ifrån routern. På laptopen får jag nästan full signalstyrka.
     
  18. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    En del döyta finns det väl på telefonen men den känns bra, telefonen är bara aningen större än XZ. Jag har inte stora händer och har inga problem att hantera telefonen med en hand (även om man får flytta på handen lite , iaf inte efter att jag lekt runt med telefonen och blivit något van.

    Ingen lagg (som jag märkt hittills iaf) som brukar vara rätt vanligt i tidigare modeller av sony. Har iofs inte 100% frädig retailmjukvara i telefonen men har svårt att tänka mig att det skulle bli sämre.

    Vi har inte 802.11n på 5Ghz i vår router här på jobbet så blir lite svårt att prova såna bitar men jag ska kolla med vår marknadsavdelning om jag kan kanske låna hem telefonen till imorrn och prova där (håll tummarna för mig).

    EDIT: Jag lånar med mig telefonen hem så jag testar 5 GHz ikväll
     
    Last edited: 16 sept 2013
    Slowcarbs och Sallis gillar detta.
  19. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    Är den skönare att hålla i än Z? Hur känns metallen runt om? Varm/kall?
     
  20. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Känns bättre än Z eftersom kanterna är rundare. Metallen är väl lite kall först men värms upp väldigt snabbt så det är inget man tänker på. Kan väl bli lite jobbigare när vintern väl kommer, men jag tror inte att det är något som kommer att störa direkt då man har handskar eller annars redan iskalla händer :)