Xperia zr eller något annat?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Biopower, 30 aug 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Vill byta min Razr Maxx mot något nytt. Helst vill jag ha en lite mindre mobil så jag var inne på S4 mini. Speciellt nu när den är så billig på phonehouse. Dock är jag tveksam till plastigheten samt att den verkar sakna notifikationsled. Började snegla på S3 istället men även den är ju plastig. Dessutom rätt mycket större. Nästa kandidat är Nexus 4 men gillar inte att den saknar 4g. Dessutom lite stor också och glas som spricker lätt. Är hantverkare så telefonen får en del stryk.

    Så igår kom jag på att Xperia zr kan vara intressant. Tyvärr har jag dåliga erfarenheter sedan tiden men Arc. Denna verkar dock mån
    ga vara nöjda med.

    Kraven är att den ska vara som en Razr Maxx i storlek, helst mindre. Den ska ha en bra kamera. Bra ljud ur hörlursutgången. Gärna inte allt för ömtålig. hyfsad batteriprestanda.

    Microlaggfritt och rent gränssnitt är inte alls prioriterat. Gillar faktiskt touchwiz :-D

    Tack på förhand
     
  2. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ja, om det är en vatten- och dammtålig telefon är alternativen Galaxy S4 active och Xperia Z. Xperia Z går förmodligen bort på grund av glasbaksidan, och Galaxy S4 active verkar ligga lite högre i pris än du tänkt dig. Så Xperia ZR verkar väl vara ett bra köp i så fall.
     
  3. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Vatten och dammtålighet är inte ett krav. Önskar bara en mobil som inte är skörare än genomsnittet. Händer ju att man tappar den då och då. Använder alltid någon form av skal så det kanske inte spelar så stor roll?!

    Tycker både s4 och xperia z är på tok för stora. s3 och n4 är gränsfall. N4 tycker jag dock är snäppet skönare att greppa. S4 mini är intressant men kommer nog sakna notifikationsleden för mkt.

    Fler synpunkter? Kanske missar jag någon kandidat?
     
  4. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Sakupplysning. S3 må ha mindre skärm än S4. Däremot är yttermåtten på S4an mindre.

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Google Nexus
     
  5. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Där ser man. Uppfattade s4an som större än s3an när jag klämde på dem i butik.

    Det är väl Xperia ZR som är rätt telefon för mig, men är avskräckt sedan tiden med Arc.
     
  6. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    SONYs nuvarande modeller är bra bättre än tidigare.. Kör inte själv Xperia ZR dock, men har nog avverkat allt från arc till Xperia V.


    Skickat från min C6603 med Tapatalk 4
     
  7. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Borde kanske kika lite närmare på den. De hade den inte på lokala phonehouse eller elgiganten tyvärr.
     
  8. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Sonys skärmar är inget att hänga i julgranen direkt, och om jag inte minns fel så finns det på ZR bara 4GB minne för appar (och du kan inte installera på minenskortet).
     
  9. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Interna minnet är 8gb men vet inte hur mycket.som upptas av operativsystemet?! Borde finnas lite mer än 4gb ledigt för appar.
    Svårt detta, kollade på s4, s4 active, s3 och n4.
     
  10. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Kommer inte ihåg exakt hur mycket som är ledigt, men det är mindre än 5GB. Att inte kunna ha appar på minneskortet är handikappat (om inte interna minnet är 32GB eller mer då).

    Gör inte det: https://www.youtube.com/watch?v=rQ6nls8QTo0&feature=youtube_gdata_player

    Köp inte en mobil för över 1500 kr om den inte har 2GB RAM...
     
  11. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har inte så stort behov av att lagra mastodontmycket appar. Enda som tar mkt utrymme är spotify och den använder ju minneskortet.
    Var otydlig ang s3, LTE-versionen har 2gb minne.
    Får kolla s4 activelänken
     
  12. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det är inte lätt detta. Känslan säger nexus 4 för jag gillar att hålla i den och ingen annan i min bekantskap har den, hjärnan säger s4 för den verkar äga i de flesta grenar. Förnuftet säger xperia zr för den verkar vara det jag söker. Dock tilltalar den mig inte av någon anledning.
     
  13. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ha kvar Razr maxx ett halvår till och vänta på något ännu bättre?
     
  14. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kanske det bästa alternativet?! :-) Vad säger ryktena om vad som är på gång inom ett halvår då?!
     
  15. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Du lär få se Nexus 5 om bara några månader :-)

    <3 Nexus
     
  16. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kanske mer intressant på g under hösten?!
     
  17. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Den lär släppas i November-December :) Jag är dock förbannat nöjd med min Nexus 4 att jag kommer hoppa över Nexus 5 när den släpps (såvida den inte har något riktigt revolutionerande att köpfingrarna börjar klia, vilket är högst osannolikt) :)
     
  18. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag köpte en s3 på cyberphoto i helgen under deras kampanj. Priset var lågt och för 100:- fick man med en bordsladdare och ett extra batteri. Skönt att slippa binda sitt abonnemang.
    Liten miss bara att jag råkade klicka på vit när jag skulle ha blå:) Såg det först när jag fick orderbekräftelsen. Mailade dem för att kolla om de kan ändra ordern innan den skickas. Jaja, ingen större fara:)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.