XWJM8 via Kies

Discussion in 'Galaxy S' started by Stuffar, Sep 23, 2010.

1. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Därför jag är en smula Android anti efter att köpt denna telefon. Linux system som har väldigt svårt att lira med Linux.... vadå hallå!

Och svarar någon och frågat varför jag inte tog mig det stora besväret att skicka tillbaka den efter veckors användning kommer jag hem till denne boytoy och spår I hans brevlåda. Oj nu tog batteriet slut redan.

2. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

jag hade för mig att det var OTA de skulle lägga till i 2.2?

3. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

det är ju inte android det är fel på utan mer samsung som borde valt flera olika uppdaterings sätt, eller kies som passar alla plattformar.

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ja... 2.2 kommer med OTA, den kommer inte OTA :D

5. Bonez

Bonez Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

hur tar man bort dom apps som kommer på köpet med jm8 (banca,futebol,sapo mobile,sapo store)

6. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Man kan köpa system app remover på market, det är det enkla sättet. :)

(Förutsatt att man har root såklart)

7. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Om du har root så är det bara att plocka bort dem från /system/app. Det går att göra på flera sätt, men root explorer eller liknande är enklast. (Dock betal-app) Annars så fungerar det utmärkt genom ADB från datorn, eller en terminal-emulator i telefonen.

8. ebbhead

ebbhead Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Intressant "råd" eftersom HTC Sync (HTCs motsvarighet till Kies) är en riktig skitprogramvara som inte heller finns till något annat än Windows.

(Jag har både SGS och HTC Hero)

9. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Men uppdateringarna till HTC kommer OTA, det gör att man inte behöver förlita sig på att ha HTC sync installerat. Det gör det hela till en väldig skillnad, tycker jag. Fler frågor på den punkten? :cool:

10. ebbhead

MINA ENHETER

Touché.. eller nåt :)

Ja, det är ju en väldig skillnad om det bara är firmwareuppgraderingar man talar om. Men att välja HTC för att dom skulle vara bättre på mjukvara är imho felaktigt...

11. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Det kan jag hålla med om. Men det är ju ultimat i mina ögon att slippa all programvara på datorn och bara använda mobilen i masslagring när man ska lägga över filer.

Men men, den som väntar på något gott... skulle väl bli OTA efter uppdateringen till 2.2 i alla fall? Så när nästa uppdatering kommer slipper ma......... Ha ha ha, nästa uppdatering, den var bra, kom på mig själv dock! :P

12. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Min syster köpte en Galaxy från Pixmania, jag har försökt uppdatera telefonen åt henne eftersom hon har som det verkar äldre programvara än jag har på min, jag har JM1 och hon har JF5, och hennes verkar buggigare helt enkelt, kameran dog, och lockscreenen ser annorlunda ut, och den känns segare och struligare med t.ex. att 3g inte kan koppla upp ibland om hon inte startar om telefonen osv.

När jag kopplade in hennes telefon till min dator med Kies, och jag klickade på att uppdatera firmwaren, så säger kies samma som till dig ovan: "den här enheten kan inte uppdateras". Blir orolig att hon inte kommer att få någon 2.2 uppdatering när det inte går att uppdatera enheten?

Är det någon som vet om jag gjort något fel i denna procedur eftersom det inte fungerar? När jag kopplar in min telefon fungerar det att uppdatera men jag har senaste uppdateringen står det.

När telefonen första gången startades var italienska förinställt som språk som det såg ut. Hur ska hon göra för att kunna uppdatera luren?

13. noname

noname Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ser ingen anledning för dig att vara orolig. Däremot om du fått 2.2 på din telefon och hennes inte går, DÅ hade jag börjat oroa mig alternativt flashat.;)

14. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej :) Jag tycker för övrigt det är konstigt att hon har JF5 och inte kan uppdatera från det, när det är så buggigt och ser annorlunda ut/känns gammalt. Undrar över orsaken till detta? Och varför går "enheten inte uppdatera" överhuvudtaget? Jag får ge mig på att försöka roota och flasha hennes mobil om inget annat fungerar helt klart.

15. ebbhead

MINA ENHETER

Plugga in hennes telefon till din dator och starta KIES, kolla sedan med regedit vilken product code hon har. Det är den som styr vilka uppdateringar hon kan få via KIES.

i regedit:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\<siffra>\ProductCode

Jag har en telefon köpt från Telia i Sverige och har GT-I9000HKDXEE.

16. noname

noname Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker hon ska vara lite glad iaf för jag har JF3 utan svenskt swype o_O

17. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja jag har varit där och kollat, men bara med min installerad, och den har samma som dig. Hon har nog något annat. Kan man ändra i registret och få uppdateringar så? Om hon har något annat så att säga? Eller måste man ha en rootad telefon så man kan ändra detta i telefonen?

18. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju sjukt att folk inte kan uppdatera om de har gammal programvara! Varför kan inte du uppdatera då?

19. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Samsung har inte släppt någon uppdatering alls via kies, utan man får klara sig med den FW som fanns i telefonen när man köpte den än så länge. Jag har också JF3 och väntar otåligt på uppdateringen som skulle komma den 23'e, som supporten nu har sagt ska komma "innan september är slut".

Sånt är livet, och det har klagats på detta i det oändliga i olika trådar.

20. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, på så vis, men det är skumt ändå att man har olika FW på olika telefoner och vissa får dras med gamla buggiga varianter. Well well, jag klagar inte om man får 2.2 inom några dagar iaf :)