Det finns en "bättre" kärna än den (om man gillar att den överklockar cpu:n till ca 1.12ghz)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=823442
Han har tagit "godbitarna" från olika andra snubbar som gjort kärnor och satt ihop det i en egen. På sidan står det var han har tagit, men bland annat så har han tagit ram-saken från den kärnan du tänkte/tänker prova.
Jag har kört med den senaste verisionen av speedmod själv, 500hz-verisionen. Jag fick då ca 1300 poäng i quadrant standard. Med den jag länkade till fick jag ca 1700 poäng vilket är helt klart mycket bättre. Jag får också mycket snabbare/bättre gps nu. på ca 3 sekunder, fri sikt mot himlen, har jag en noggrannhet på 5meter vilket är snabbare än många gps-enheter man kan köpa idag.
Vilken ROM kör du?
Edit: Ser nu att du kör med doc's ROM. Jag har inte riktigt fått kläm på det här med JPA, JP6, JP8 och olika versioner. Jag vet att det är för olika regioner i världen, men jag har sett här på swedroid att flera kör med JPO eller annat. Fungerar det verkligen att trycka i en annan på det sättet, men internet och allt? Är det bara APN-inställningar man behöver ändra?
Last edited: 9 december 2010